Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Специалист: При зимни условия и най-лошата зимна гума е по-добра от най-добрата лятна
©
При зимни условия и най-лошата като качество да кажем бюджетна зимна гума е по-добра от най-добрата лятна. Чисто от гледна точка на това, че когато стане студено при температури под шест градуса типът на каучуковата смес на лятната гума е такъв, че тя се втвърдява. Това каза за "Визия 0" от Център за гуми ДИАНА.

"Съответно приплъзването при контакт с пътната настилка е много по-високо и губиш сцепление, губим контрол над автомобила и оттам съответно се създават предпоставки за неприятни ситуации. Зимната гума остава мека и остава контактна добре с пътя дори и при по-ниски температури там, където лятната не би могла", обяснява той. 

"Най-важното за гумите като цяло можем да кажем, че е да са съобразени с типа употреба, съответно температурни условия спрямо сезон, това дали автомобилът се управлява в градски условия, извънградски, извън пътя и като цяло това, което интересува зрителите може би спецификата на нашите географски ширини. През лятото се карат летни гуми, през зимата се карат зимни гуми. С настъпването на късна есен и вече почти началото на зимния период е важно да се информират водачите относно разликата между лятната и зимната гума и нуждата те да имат зимна такава съответно", добавя Мартин Сираков.

Ето каква е спецификата на зимата гума:

"Спецификата на зимната гума е такава, че тя работи при ниски температури там, където лятната не може, защото се втвърдява чисто заради типа на каучуковата смес, от която е изработена, което съответно създава предпоставки за ПТП. В качеството не, защото и летните, и зимните гуми могат да бъдат както бюджетни варианти, така и среден и висок клас, и с много добро качество. Идеята е по-скоро, че типовете каучукови смеси, които се използват в лятната гума и в зимната гума са различни, за да може съответно те да имат адекватно поведение на пътя и максимално добро сцепление при контакт с пътната настилка".

"Друго важно нещо, което може би трябва да се изкоментира в тая ситуация е все по-често навлизащите на пазара и все по-големия интерес към всесезонни гуми.

Всесезонната гума е много важно нашите зрители да се информират, тя представлява гума с летен каучук, която има нарязана като за зима шарка на протектора. Тоест това е гума, която би могла да се управлява в умерени температурни условия, да кажем до към нулата и до към плюс 30 градуса, говорим температури на въздуха", обяснява той.

"Не се препоръчва монтиране на всесезонна гума за автомобили, които би следвало да се качат на ски. Няма как да стане, просто ще въртите на място и ще трябва да си оставите автомобила някъде долу в ниското и няма да стигнете до паркинга при лифтовете. Това, което до момента е прието и изследвано като лабораторни условия, чисто технически правите издължени канали от този тип се използват основно при летни и мокри условия, за да могат да отвеждат водата и да предотвратят възможен аквапланинг", акцентира върху друг важен аспект.

"Налягането, зададено от производителя, е изчислено такова, в което гумата ще има максимално голям контакт с пътната настилка и съответно максимално добро сцепление, за да бъде автомобилът стабилен. Реално това е единственото нещо, което нас ни държи между автомобила и пътя. Гумата е единственото нещо, което държи автомобила на пътя. Съответно ако тя е мека, сцепле
iframe width="//1" style="width:100%;" id="videoflashid140433" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/LxgH8Ekk1zk?si=eEZxTFMgHZNIXrTl" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen>
нието се нарушава, ако тя е пренапомпена - сцеплението се нарушава. При напомпана гума карана дълго време с висока скорост има опасност да прегрее, да гръмне, което води до доста неприятни последствия. Мека гума карана дълго време се съсипва, защото се нарушава вътрешната смес от една бутилова смес, която запазва въздухът да не излиза и съответно тя е негодна за употреба впоследствие. Хубаво е гумите да се наблюдават и да се помпат поне веднъж месечно", добавя той по темата.

Ето какаво разясни Мартин Сираков за стареенето на гумите: 

Стареенето на гумите и дълбочината на грайфера са две различни неща, от гледна точка на това, че стандартно гумите се износват повече, когато примерно имаме една лятна гума. Лятото винаги караме повече, пътуваме по-дълго време, пътуваме до по-отдалечени дестинации, тогава имаме по-голяма процент на сцепление на гума и настилка на сухо, където се получава по-голям коефициент на триене. Тогава гумите се износват. При зимните гуми не е точно така. Зимните гуми първо се карат по-малко, второ, коефициентът на триене е различен и гумите по-скоро стареят от гледна точка на влошаване на способностите на каучука да контактува, отколкото да се износват като дълбочина на грайфера. Можем да видим 7-8-10-годишни гуми, зимни гуми, примерно, които са с дълбочина почти като нови гуми. Това не значи, обаче, че тия гуми са годни за употреба, тези гуми обикновено трябва да бъдат обследвани и да ги погледне техническо лице, което има представа какво би трябвало да донесе като пътно поведение една гума, как трябва да изглежда една гума като каучук и да определи дали тая гума е годна за употреба или не.



Още по темата: общо новини по темата: 716
13.02.2025 »
13.02.2025 »
13.02.2025 »
13.02.2025 »
13.02.2025 »
12.02.2025 »
предишна страница [ 1/120 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Катастрофи в България
51-ото Народно събрание
Поскъпване на хранителните продукти
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: