Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Три причини никога да не карате с полупразен резервоар
Автор: Екип Varna24.bg 16:45 / 08.03.2025Коментари (2)388
©
Вкраткосрочен план не трябва да се случи нищо по-лошо от повреда на горивната помпа. Поне ако говорим за модерна кола, чиито системи няма да позволят да навредите на двигателя, а просто ще го изключи, когато горивото свърши.

Счупената горивна помпа обаче ще трябва да бъде ремонтирана и няма да излезе много евтино. Добавете тук разходите за репатрак, с който да закарате колата до сервиза. Но дори и да избегнете този сценарии, шофирането с почти празен резервоар не е препоръчително. Има поне три основателни причини винаги да поддържате нивото на горивото поне наполовина.

Прегряване и продухване

По време на работа на автомобила помпата се охлажда от горивото, което преминава през нея. Колкото по-малко гориво има в резервоара, толкова по-лоши ще бъдат процесите на топлообмен и толкова по-голямо е износването на този малък, но жизненоважен агрегат. Това означава, че собственикът на автомобила чрез своите действия или, обратно, чрез бездействие, може да допринесе за бързото износване на устройството.

В допълнение, горивната помпа може да засмуче въздух от празния резервоар. Всеки специалист ще потвърди, че продухването на горивната система е неприятно събитие в живота на автомобила. Особено за дизелов. Това може да бъде последвано от неуспешно стартиране на двигателя, неговата нестабилна работа, прекъсване и др. А това отново е директен път към автосервиз и отново непланирани разходи.

Мръсотия в системата

Преди това, когато резервоарите за гориво бяха метални, те корозираха и на дъното се образуваше утайка. Когато резервоарът се изпразни, концентрацията на мръсотия в горивото се увеличаваше значително. В резултат на това горивният филтър се задръства, което затруднява работата както на горивната помпа, така и на самия двигател.

Сега нещата са много по-добри, тъй като резервоарите за гориво на съвременните автомобили са направени предимно от пластмаса. Следователно вероятността от заплаха от запушване на системата, а с нея и горивната камера, с утайки от гориво е много по-малка. Подобен сценарий обаче не може да бъде напълно отхвърлен, тъй като дори в пластмасов резервоар с течение на времето може да се появи утайка поради наличието на примеси в горивото.

Конденз и стартиране

Независимо от материала на резервоара за гориво, по стените му неизбежно ще се образува конденз поради температурни промени. Освен това, когато резервоарът е празен, по вътрешните повърхности ще се появи повече вода, отколкото когато е почти пълен, пише carmarket.bg.

Както знаете, водата е по-тежка от бензина и дизеловото гориво и следователно ще бъде по-близо до горивната помпа. Веднъж попаднала в тръбопровода, водата ще създаде най-малко задръствания, предотвратявайки стартирането на двигателя или дори напълно блокирайки работата му в студено време.

Поради тази причина стартирането на кола сутрин с празен резервоар може да бъде много по-трудно. А и влагата не се отразява добре на двигателя. В крайна сметка водата в горивната система може да доведе до нестабилна работа на силовия агрегат и той няма да развие необходимата мощност. И не бива да забравяме за възможната корозия на тръбопровода от проникване на влага в тях.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 08.03.2025 г.
0
 
 
Един пълен резервоар влошава динамичните характеристики на автомобила, поради повишената маса. От друга страна се увеличава и разхода на гориво, а и вложените средства за напълване догоре на резервоара не носят дивиденти. Затова карайте на изпарения и винаги със светнала лампа на резервоара!
+1
 
 
До колкото знам най-добре е да се пълни до горе и израходва почти до край горивото, защото по този начин точно водата и мизериите се изхвърлят регулярно от резервоара, като по този начин са в по-малко количество
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Кабинетът "Желязков"
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Бюджет 2025
Поскъпване на хранителните продукти
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Ако днес имаше местни избори във Варна?
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: