Варненски студенти на маратон с еко-автомобили в Холандия

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
07:58 / 30.04.2013
1066
За първи път България ще участва с три автомобила на предстоящия еко-маратон в Холандия през май. Отборите на Техническите университети в София и Варна, както и на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм в Чепеларе ще развеят българския флаг в Ротердам.
Днес бяха представени еко-автомобилите на участниците. Колите впечатляват с атрактивен и доста футуристичен дизайн.

"Очакваме с тях студентите и учениците да демонстрират ефективни решения за устойчив транспорт и отново да класират странатa ни на челните места в Shell Eco-marathon. Пожелавам им успех.", каза Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell Бълария".

За първи път в престижното състезание ще се включат и млади инженери от наше средно училище. Ментор на учениците от Чепеларе е олимпийската шампионка Екатерина Дафовска, която вдъхна кураж на дебютантите.

"Надяваме се да постигнем достойно класиране", сподели пък капитанът на отбора Тодор Михайлов.

Електромобилът на учениците е прототип с plug-in батерия и соларен панел. Колата се казва "STORM" и тежи само 40 кг. Автомобилтът може да измине 400 км с 1 кВтч енергия. Максималната скорост, която може да развие е 52 км/ч.
За разлика от колегите си от Чепелере, студентите от Техническия университет във Варна ще се състезават в еко-маратона за 5-ти път. "КВАЗИ" - така се казва болидът на младите иженери от морската ни столица. Дизайнерите на колата са заложили на ретро стил. "КВАЗИ" е с тегло 95 кг. и ще може да измине 190 км. с 1 кВтч енергия. Максималната скорост, която може да достигне е 60 км/ ч.

"Както обикновено тези младежи са направили всичко на мускули, което е много българска черта. Те обаче показаха, че парите не са всичко и ето, резултатът е видим за всички. Браво!", каза актьорът Димо Алексиев, ментор на варненския отбор.

С огромни очаквания за Ротердам заминава най-опитният отбор, този на столичния Технически университет. Миналата година студентите заеха второ място в категорията, където участваха. Затова сега младежите вече гледат смело към върха. Колата на ТУ-София се казва "ЕКО 2", тежи 90 кг. и развива скорост до 40 км/ч. Автомобилът може да измине поне 80 км. с 1 кВтч електроенергия.

"Тази година новостите при нас са основно в задвижването. Има някои подобрения по окачването, спирачната система и задвижването. Караме на водород, който е под високо налягане. Той влиза във водородна клетка, където се преобразува на електрическа енергия и задвижва двигателя", разкри Атанас Кефсизов - пилот на автомобила.

И тази година талантливите изобретатели бяха официално подкрепени от Министерството на образованието.

"Отворени сме да подкрепим всяка инициатива на бизнеса в подкрепа на образованието. Тази връзка е двустранна, защото по този начин образованието вижда какво иска бизнесът. В известна степен и днес виждаме пред нас част от бъдещето. Убедена съм, че нашите участници ще се приберат от Ротердам с много престижни награди", заяви обнадеждена Петя Евтимова, заместник-министър на образованието.

"Shell Eco-marathon" се провежда всяка година в Европа, Америка и Азия. Целта на инициативата е да насърчи отбори от средни училища и университети по цял свят да проектират, конструират и да се състезават с енергийно ефективни автомобили. Победител е отборът, който измине най-голямо разстояние с 1 кВтч. или 1 литър гориво.

Източник: bTV


Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Изключително вкусна и здравословна рецепта за салата с кисело зел...
Коледно чудо ще преживеят 4 зодии днес
Какво да правим с паричката от питката за Бъдни вечер?
Ако необвързаните девойки направят това на Бъдни вечер, ще разбер...
Дядо Коледа вече пътува, ето къде се намира той в момента
Собственик на салон за маникюр: По Коледа и Нова година работим н...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).