Въглехидратите са осигурили енергийния бум, необходим за увеличаването на човешкия мозък

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
10:06
Съвременните хора сме да приемаме въглехидратите като "зло" в диетата си и нещо, което по възможност да избягваме. Ново изследване обаче изненадващо показва, че човечеството е разчитало на въглехидратите повече, отколкото сме предполагали.

Малко въглехидрати, малко килограми

Проучването, публикувано в списание Science, е на учени от лабораторията "Джаксън" в Кънектикът и на Университета в Бъфало. Те откриват, че в ДНК-то на праисторическите хора вече е бил наличен генът AMY1, който е отговорен за синтеза на амилазата, пише LifeStyle.

Амилазата пък е ензимът в човешката слюнка, който е отговорен за разграждането на въглехидратите. Генът очевидно е бил копиран вече повече от 800 хил. години и поставя под съмнение редица теории.

Една от тях е, че древните хора са се хранили основно с протеини, като месо на различни диви животни. От това пък следва развенчаването и на друга теория - че именно богатата на протеини диета е била отговорна за развитието на човешкия мозък. Защото става дума за времена, когато нито хомо сапиенс, нито дори неандерталците все още са се били появили, пише LifeStyle.bg.

"Проучването предоставя убедителни доказателства за това как молекулярната машина за превръщане на трудни за смилане нишестета в лесно достъпни захари е еволюирала при хората", каза асистентът в катедрата по антропология в Университета на Арканзас Тейлър Хермес пред CNN.

Според него новото изследване подкрепя новата теория, че именно въглехидратите, а не протеините, са осигурили енергийния бум, необходим за увеличаването на размера на човешкия мозък.

Виж коментарите (0)