Забравете екраните: Автомобили превръщат предните стъкла в холографски дисплеи
Екранните войни достигнаха нови висоти с Cadillac Escalade и неговия 55-инчов дисплей, Lincoln Navigator изостава малко с новия 48-инчов екран, Mercedes имат Hyperscreen, но реално там са три дисплея под една обща повърхност. Но достигайки тези размери и етап на развитие, идва моментът, в който логично изниква въпросът: кога производителите ще надскочат битката за размера на дисплеите.
Още догодина BMW Neue Klasse ще ни представи челно стъкло, което ще играе ролята на head-up дисплей, а уиджети от централния екран ще могат с жестово движение да се изнасят на челното стъкло.
Hyundai обаче се очаква да отиде още по-далеч, благодарение на Hyundai Mobis, който си партнира с оптичния специалист Zeiss за "холографски дисплей на предното стъкло“. Той ефективно превръща предното стъкло във високотехнологичен head-up дисплей, който може да замени цифровото приборно табло, екрана на информационно-развлекателната система и дисплея за предния пътник. Освен това, тъй като става въпрос за проекция, шофьорите могат да "проверяват множество части от информация, без да откъсват очи от пътя“.
Въпреки че звучи като пресилена фантазия, компаниите казаха, че "тази мечтана технология, съществуваща преди това само във филми или реклами, е на път да стане реалност“.
По-специално, ако всичко върви по план, масовото производство може да започне още през 2027 г.
Въпреки че детайлите все още са малко мъгляви, Hyundai Mobis казва, че дисплеят разчита на високотехнологичен проектор, както и на прозрачен филм, който е поставен върху предното стъкло. Самият филм е минимално по-дебел от косъма, с дебелина само 100 микрона.
Предварителната разработка на продукта вече е в ход и технологията наскоро е била демонстрирана за "местни глобални автомобилни производители“, което вероятно означава Hyundai и Kia. Независимо от това, компанията е отворена за привличане на нови клиенти и цитира фирма за пазарни проучвания, която казва, че "световният холографски HUD пазар се очаква да нарасне до около 7 милиона единици до 2030 г., утвърждавайки се като нова тенденция в дисплеите от следващо поколение."
Въпреки че остава да се види дали холографските дисплеи са следващото голямо нещо, Hyundai Mobis казва, че това е драматична еволюция от съществуващите head-up дисплеи и такава, която ще позволи на интериора да бъде открит и ефирен, пише carmarket.bg.