Защо шофьори държат антифриза на минимум?

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
22:50 / 02.07.2023
830
За значението на правилната работа на охладителната система за "здравето“ на автомобила е писано много. Споровете обаче все още не стихват. Например, някои шофьори държат да се уверят, че нивото на охлаждащата течност е точно на маркировката MIN, а не на максимума. Защо го правят и има ли смисъл от това?

Като начало припомняме, че докато двигателят достигне работни температури, антифризът се задвижва от водната помпа в малък кръг. И веднага щом двигателят се загрее до 90 градуса, термостатът се отваря, започвайки голям кръг на циркулация. Тъй като течността се нагрява, нейният обем се увеличава с около 3-5%, информира automedia.investor.bg.

Ако има твърде много антифриз, тогава налягането в системата се повишава, което може да доведе до течове от маркучи, тръби, а също и от под капачката на разширителния резервоар. Тоест, те не издържат на натоварвания. Ако това се случи на пътя, има смисъл да спрете, да оставите двигателя да се охлади и да изпомпите антифриза до ниво MIN. Така капачката няма да изскочи. Когато стигнете до града, където има сервиз или магазин, купувате нова част и забравяте за проблема.

Минимално ниво на течността се поддържа и за диагностика. Например, в процеса на подмяната му, в системата се излива концентрат. И трябва да се разрежда с дестилирана вода в съотношение 50 на 50. Но майсторите понякога се разсейват и наливат още вода. Течността започва да кипи, нивото пада и количеството пара се увеличава.

След това се случва нещо подобно на описаното по-горе. Когато двигателят спре, охлаждащата течност кипи рязко и парата я изстисква. Минималното ниво изключва подобни резки спадове. След това трябва двигателя да бъде оставен да се охлади и да се добави останалата част от концентрата.

При някои по-стари автомобили – като Audi A4 от 1998 г., например, се забелязват странни и дори мистериозни неща, съобщават шофьори. Когато нивото на охлаждащата течност е на маркировката MAX, при нагряване нейният обем се увеличава и излишъкът изтича през дренажа в задната част на резервоара. Това продължава, докато нивото падне до MIN. След това нещата се нормализират. Според мнозина, това е абсолютно нормално явление и не трябва да се приема, че някъде има повреда.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Деси Слава сложи край окончателно
Влади Карамфилов: Красимир Горсов вероятно отново играе комар, то...
Най-дългият трамвай в света направи своя дебют
Лекар: Тази напитка има широк спектър от ползи, включително пониж...
"Обърнете се към любовта, а не към страха": Коледното писмо на Ке...
Махат водещите на "Преди обед"?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).