ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Жюстин Томс: Социалните медии са новата четвърта власт | ||||||
| ||||||
Според нея четвъртата власт вече не са класическите медии, а новите медии - Тик Ток, Инстаграм, Ю Тюб и др. Политически проекти влизат в парламента с онлайн кампании от тези платформи. Технологиите и начинът по който се използват са по-напред от начина, по който се възприемат от хората. “Не е луд този който яде баницата, а който му я дава". Баницата ядат тези хора, които произвеждат това съдържание. А кой дава баницата, това сме всички ние, с това, че безкрайно скролираме, консумираме", отбеляза Жюстин Томс. Влиянието на съдържанието е пряко свързано с вниманието, което му отдаваме. Ако преди време това са били основно класическите медии и политиците, сега журналистите и традиционните медии изостанаха в тази битка. “Инфлуенсърите започнаха да плуват спокойно в техните води и да смятат, че те ще определят дневния ред. Но за това сме виновни всички ние, които все по-малко внимание обръщаме на качественото съдържание. Посредственото съдържание и пълнежа затискат хубавото и качествено съдържание, то не може да стигне до хората. Манипулирани сме, алгоритмите изключително много се развиха и използват изкуствения интелект далеч преди нас, профилират ни спрямо някакво съдържание и стига човек да напише в социалната мрежа “риболов", за да му се дава само информация за риболов", поясни Жюстин Томс. Според Дарвин “Няма да оцелеят нито най-силните, нито най-умните, а най-адаптивните", затова е нужно да се адаптираме. Фейсбук остава медията на по-застаряващото население, при по-младите това са Инстаграм и Тик Ток. Заключението, което прави е, че трябва да има регулации. “Тик Ток вече е забранен на някои места по света. В Китай има свръхрегулация на това пространство, а ние сме го дали на децата си свободно. Всички социални мрежи използват брилянтно изкуствения интелект ежедневно, за да се оптимизират алгоритмите, през които да ни се предоставя съдържание, което ние харесваме, постваме, и сме провокирани да публикуваме още и още. В крайна сметка те печелят от нашето време, внимание, кликове, лайкове, коментари. Поколенията Милениум, Джензита и идващите Алфа имат много по-различен психологически профил. За жалост тези хора растат доста объркани, те често следват инфлуенсърите. Вълнуват се от последните публикации на своите лидери от цял свят. Това е процес на глобализация, който е изключително засилен в момента. Нашите деца и млади хора познават доста имена от световната сцена, но не познават ключови лица от примерно българската политическа сцена или медийна такава. Позитивните публикации, които показват висок стил на живот на инфлуенсърите - скъпа храна, локации, пътувания, дрехи и т.н. са недостижими за тези млади хора и това създава психологически проблеми в главите им. Още по-плашещо е явлението на синтетично създадените инфлуенсъри, то съществува на Запад от последните 4-5 години. Нещата започват да излизат извън контрол и затова спешно са нужни регулации. Интернет е демократично пространство и трябва да остане такова", заключи Жюстин Томс. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Коледният базар на пл. "Независимост" във Варна се завърна
11:58 / 01.12.2024
Дружество край Варна закупи модерна земеделска техника с евросредства
08:19 / 29.11.2024
Закърпиха положението в район "Одесос"
14:10 / 30.11.2024
Пожар в центъра на Варна!
15:45 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: