ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Знаете ли кога и къде е правена тази снимка? | ||||||
| ||||||
Емблематичната за града къща беше реставрирана съвсем наскоро, след като дълги години тъна в разруха. Снимката е нова и беше публикувана снощи на страницата на местната власт. Ето и малко история за красивата сграда: Емблематичната Брънекова къща е от сградите в Ямбол, които помнят времето на Царство България от 1908 година. Тогава адвокат Петър Брънеков и съпругата му Мария пристигат в Ямбол и купуват къща с двор на това място. Тук се раждат и децата им – Любен и Тотю. Тяхното родолюбие се вплита дълбоко в историята на Ямбол. Петър Брънеков е първият юрист с докторска степен в града, един от първите теоретици на кооперативното движение в България. Участва в Балканската, Междусъюзническата и Първата световна война в състава на 18-ти Етърски полк и 46-ти пехотен полк. Загива на фронта на 6 октомври 1916 г. Неговите синове продължават обществената дейност и патриотичното дело на баща си. На Тотю Брънеков принадлежат идейният проект за герб на Ямбол и девизът "Идвам от древността, отивам в бъдещето". Любен Брънеков е един от най-известните членове на туристическо дружество "Тунджа", създател на химна "Обичаме земята". А сега малко и за автомобила: Москвич-401 се ражда в автомобилния завод в Москва и е първият съветски автомобил, влязъл в серийно производство. Една от най-популярните легенди твърди, че след Втората световна война СССР успява да изземе от няколко автомобилни завода в Германия набор от скици и инструкции за сглобяване на автомобили, включително и Opel. Впоследствие Москвич-401 е изграден едно към едно по описанията от немските скици. Към този мит се прибавят и твърденията, че още преди войната Йосиф Сталин много харесва вида на Opel Kadett и силно настоявал един ден Съветският съюз да разполага именно с такава общодостъпна за народа кола. Работата по автомобила започва още през 1945 г., когато на висшите лица в Кремъл са показани редица идеи за съветска кола. Още през март 1946 г. са готови подробните чертежи и немалко образци на частите на бъдещия автомобил. Тук вече част от митовете се оказват верни, защото се следва почти дословно одобрения от Сталин вариант - модел с четири врати, открояваща се предница и вид, който по мнение на съветския лидер е непреходно модерен. Москвич-401 има необичайно предно окачване, а скоростният лост вместо отдясно на шофьора е преместен зад волана. Каросерията е подсилена, рамката на колата е изцяло метална във време, в което на много места още се прави от дърво. Двигателят е 1,1 литра и е четирицилиндров, скоростната кутия е тристепенна, като мощността е 23 конски сили, което за онова време никак не е било чак толкова слабо представяне. Работата по двигателя е напълно готова през 1954 г. и на следващата година започва серийното производство (информацията за автомобила е назаем от webcafe). Именно Москвич-401 дава силен тласък на съветската автомобилна индустрия. Той се превръща в кола не само на обикновените хора, но е предпочитан и от редица певци и актьори. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
И във Варна удължиха ваканцията на учениците
12:49 / 23.11.2024
НИМХ предупреди варненци: Опасно време днес!
08:44 / 23.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Катастрофа на "Хемус" посока Варна затруднява движението
14:04 / 23.11.2024
Варненци настояват за велоалеи на Аспаруховия мост
15:54 / 23.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: