Знаете ли къде отива течността за чистачки, ако под колата няма локви?
Течността за миене на предното стъкло не е моторно масло или антифриз: загубата ѝ не е особено критична. Но когато трябва да пълните резервоара отново и отново, особено ако не я използвате често, то този проблем ще започне да ви напряга. Какъв може да е проблема? Ако течността за измиване на стъклото ви свършва твърде бързо, можете да започнете, като обвините мръсното време. Караме много, пръскаме много по стъклото - всичко е разбираемо. Много по-интригуваща е ситуацията, когато не използвате много течност за чистачки, но тя свършва бързо.
Забелязвайки подозрително бързото "изпаряване" на течност за чистачки от резервоара, опитен шофьор първо ще погледне под колата: всички знаем, че чудеса не се случват - някъде трябва да се излее! Понякога този подход помага, пише AutoMedia.bg. При не много млади автомобили, независимо от марката и модела, тръбите и уплътненията на системата за почистване на предното стъкло понякога се развалят. В такива случаи собственикът на автомобила забелязва капки или от защитата на картера на двигателя, или от някъде под вътрешната облицовка на калника, или от пластмасите на бронята.
Какво да правим с такъв теч е ясно: демонтираме всичко, което пречи на достъпа до проблемната зона, и запечатваме участъка на тръбопровода. Единственото нещо, което може да усложни прилагането на този алгоритъм, е постоянното влажно време. Когато поради хроничен дъжд или киша следи от теч не могат да бъдат физически открити. Но се случва и течността за чистачки да изчезне, а под колата да се вижда само сух и чист асфалт.
Това е много неприятен знак за собственика на колата. Наистина в този случай единственият останал път за коварната течност е към купето. Това е възможно за повечето модели, защото, както е известно каросерии и типа комби и хечбек са оборудвани със система за почистване и на задното стъкло - тоест за кросоувъри, които в момента заемат най-големия дял от европейския автомобилен парк.
А маркучът от помпата до дюзата на петата врата минава през купето. И когато се скъса, течността се натрупва вътре. През зимата, с по-миризлива течност за чистачки, можете да разберете за невидимото наводнение по силната миризма на ароматизиран изопропилов алкохол. А през лятото, особено при шофьори, които използват обикновена вода, за да мият ветроупорното и задното стъкла, само скърцащо подово покритие ще сигнализира за проблема. След като елиминирате такъв теч, ще трябва и сериозно да се заемете и да се справите с влагата в колата и като максимум - с ръждата, която може да е провокирана от излишната влага.