Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
БМФ не признава повишения военен риск в Аденския залив, според синдикален лидер
Автор: Екип Varna24.bg 15:14 / 12.05.2010Коментари (0)1030
© Impact Press Group
Ръководството на БМФ не признава, че в Аденския залив има повишен военен риск, при което на плаща на моряците по-високо възнаграждение. Това заяви председателят на Моряшкия профсъюз Иван Велков. Той обясни, че в колективния трудов договор има подписана клауза, с която работодателят е длъжен да удвои възнаграждението при преминаването през зоната. Mорякът има право и да откаже преминаването. До момента обаче БМФ не признава, че тази зона е по-рискова, при което не плаща на моряците повече пари. Според параходство БМФ процентът на застрахователната премия, която трябва да се плати, е малък и затова приема, че рискът не е военен.
Същевременно никога не се и налагало моряк да слезе от кораба заради това, че ще премине в тази зона.

Председателят на моряшкия профсъюз посочи още, че периодът, в което моряците са били в плен, се брои като време, в което са били в опасна зона. В тези случаи чуждите компании плащат двойна надница върху основната заплата. Когато става въпрос за БМФ, се плаща удвоен размер на командировъчните, но в случая моряците няма да получат нищо.

Велков каза, че пиратите никога не биха отвлекли кораб само защото има българи на борда. Те обикновено си набелязват кораби, които са от страни с по-слабо военно присъствие и по-малко известни като флаг на кораба, за да имат по-лесен начин на комуникиране и да няма ответен удар от съответната държава. Пиратите например не отвличат израелски и американски кораби, допълни Велков.

По думите му отвлеченият български кораб струва не повече от 1 млн. долара на скрап. „Няма как се иска подкуп на стойността на самия кораб", коментира Велков.

Той каза още, че моряците са били на средата на пътя си и ако са тръгнали на 23 април, е трябвало да се върнат в България в края на май. Те са били длъжни да закарат кораба „Панега" до Индия за скрап, след което да се върнат у нас със самолет.

Велков познавал втория механик на "Панега", чиято фамилия е Радушев. Според синдикалния лидер той е уравновесен човек и ще може да се справи със ситуацията.

По думите му сигурността на кораб в конвой не е гарантирана. Конвоят зависи от броя на плавателните съдове, но обикновено разстоянието между отделните кораби е около 500 м един спрямо друг. Ако в конвоя има 20 кораба, тогава дължината му е около 10 км. При една такава дължина конвоиращият кораб може да дойде до средата на конвоя за около половин час, движейки се с максимална скорост. Може да се окаже, че пиратите вече са на на борда на кораба. В този случай конвоиращият кораб не може да направи абсолютно нищо, обясни председателят на Моряшкия профсъюз.

Източник: Дарик




Още по темата: общо новини по темата: 149
07.10.2010 »
17.09.2010 »
16.09.2010 »
15.09.2010 »
15.09.2010 »
15.09.2010 »
предишна страница [ 1/25 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Земетресения в България
Лоша инфраструктура във Варна
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Kатастрофи Великотърновско
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: