Българските ученици имат най-слабите постижения по четене и математика в Европейския съюз. Това показват сравнителни данни на Европейската комисия. Над 47% от учениците ни са се провалили на специализираните тестове по математика, а 41% на сто - по четене.
Провалът им е над два пъти по-висок от средното за 28-те страни членки. В доклада е отбелязано още, че страната ни е под средното за Европейския съюз ниво на владеене на чужди езици и че е предпоследна по дял на хората с добри компютърни умения.
Според резултатите страната ни отделя най-малко средства за образование в ЕС, като с всяка следваща година те все повече намаляват. През 2011-а те са спаднали до 3,6 на сто от брутния вътрешен продукт. Това е най-малко в целия Европейски съюз, където средният процент е бил 5,3 на сто.
"България е изправена пред предизвикателството да подобри цялостното качество и ефективност на образователната си система", обобщава Европейската комисия.
В доклада й пише още, че до края на годината се очаква нов закон за средното образование, с който да бъдат въведени нужните промени. Записано е още, че реформите във висшето образование са постигнали много ограничен напредък.
Източник: в. "Монитор"