Припомняме, че Парижкият меморандум пък урежда безопасността на хората при плаване и предотвратяване на опасността от замърсяване на околната среда. През 2008 г. от 119 проверени български кораба са задържани седем.
Подготвя се проект за изменение на Кодекса на търговското корабоплаване. Промените са публикувани в сайта на транспортното министерство, каза още Църнаклийски. По негови данни, целта на промяната е повишаване на активността на плавателни съдове към българския флаг. За целта ще бъдат въведени облекчения на настоящи и бъдещи корабособственици. Те се отнасят до ипотекирането на корабите. Така при покупка или строеж на нов плавателен съд ще отпадне необходимостта те да бъдат регистрирани под някои от така наречените "удобни флагове".
Не можем да се намесим при преговорите със сомалийските пирати при освобождаването на кораб "Панега", но засилваме превантивния контрол, каза още шефът на "Морска администрация". Той посочи, че има постоянна връзка с мисията на ЕС "Атланта", където има български офицер. Подпомагат се корабите при преминаването им да ползват чуждите национални конвои. На този етап е икономически неизгодно, България да има собствен конвой, каза още Църнаклийски.
Източник: Днес +