Всички българи от екипажа, както и българската туристка на борда на "Коста Конкордия", са живи и здрави. Италианските власти ще вземат решение дали след инцидента с кораба те ще се завърнат в родината. В консулската служба в Италия също нямат информация по въпроса все още. Това коментира инж. Николай Парашкевов, шеф на "Корабоимпекс". Фирма "Комак", която е съдействала на българските моряци за работата зад граница, е дъщерна на "Корабоимпекс". Днес Йордан Ачев, който я оглавява, трябва да получи подробна информация за развитието на случая, уточни Парашкевов. Според него българските моряци са били част от машинната команда, но не изключи възможност някои от тях да са работели и на палубата.
Форумите, които се напълниха с коментари от близки на варненци по чуждите кораби, сочат, че посредническата фирма се ползва с голям авторитет, че е била коректна към хората и при заплащането, и при осигуровките и застраховките.
Някои от активните участници в интернет форумите дори прогнозират, че по договор на корпорацията екипажът ще се прибере заради застрахователните претенции. Всеки един по закон може да си възвърне каквото е имал в кабината на стойност до 2500 долара за изпълнителския състав и до 5000 долара за командния. Запознати споделят, че корабът, претърпял инцидента, поддържа доста висок стандарт за безопасност, като специално за навигационния си състав имал изграден най-модерния тренажор за пилотиране, навигация и командване на пасажерски кораби в света.
Източник: в. Черно море