Това е или груба грешка при пилотирането, или някакви много големи манипулации по време на изразходването на горивото на самолета, заради които е възникнала техническа неизправност. Но ъгъл от 45 градуса на практика е свредел и самолетът не каца, а се забива в земята, обяснява експертът.
Пилотът в кабината не е сам и затова всякакво форсмажорно обстоятелство, свързано с техническото състояние на самолета, тутакси се огласява в ефир и паралелно върви запис в черната кутия.
"Нищо подобно от страна на пилотите обаче е нямало, следователно не е имало и техническа неизправност непосредствено преди кацането. Затова аз смятам, че е максимално вероятна най-груба грешка на пилота при захождането за приземяване", допълва специалистът по авиационните произшествия.
Засега няма обяснение защо пилотът на рухналия лайнер не се е възползвал от възможността да кацне на близкото летище в Краснодар, където метеоусловията са били нормални.
Преди него това е направил екипажът на самолет на "Аерофлот" полет SU1166, който три пъти се е опитвал да кацне в Ростов на Дон, но се е отказал и се е приземил в Краснодар.
Още вечерта в Ростов на Дон е било обявено предупреждение за буря. В момента на катастрофата скоростта на вятъра е била 22 м/с. Ръмяло е. Долната граница на облачността е била 540 м, а хоризонталната видимост - 6 км.