Енергийният експерт Мартин Владимиров: Турция става най-големият вносител на руски горива в света - 17.6 млрд. евро!

Автор: Вилислава Ветренска
Коментари (1)
11:03 / 15.05.2024
1908
Публикуваме днес с колегите от CREA най-новият ни анализ за това как Турция препира огромни количества руски горива, които след това се реекспортират за ЕС. Това написа във Фейсбук енергийният експерт Мартин Владимиров.

Публикуваме останалата част от анализа му без редакторска намеса:

Ето и основните резултати:

1. Страните от ЕС са внесли 5.16 млн. тона нефтени продукти на стойност 3.1 млрд. евро от три турски пристанища - Джейхан, Мармара Ереглиси, и Мерсин - в периода след влизането в сила на санкциите срещу руския петрол и горива. В същия период, 86% от целия внос на горива на тези пристанища е от Русия.

2. На практика Турция става най-големият вносител на руски горива в света - 17.6 млрд. евро. Като такъв е и най-големият хъб за износ на руски горива за света.



3. Този бизнес е донесъл на Кремъл 5.4 млрд. евро допълнителни данъчни постъпления, които продължават да помагат на руската военна офанзива в Украйна.

4. В същия период 11% или общо 13 млн. тона от европейския внос на горива идва именно от Турция. Основните страни, които внасят руски горива са Гърция, Испания, Италия и Холандия.

5. Има доставки и до Росенец в същия период, но анализът не обхваща периода след падането на дерогацията. Ще следим дали Лукойл не продължава да внася руски горива през следващите месеци.

6. Европейските власти следва да засилят проверките на внесените горива, за да се установи техния произход, когато те са внос от терминали, внасящи предимно руски горива. Следва да се извършва и химически анализ на горивата, за да се докаже, че не са руски.

7. Веднага трябва да се премахне изключението на ЕС да може да се внасят блендирани (смесени) горива, тъй като това е тактика, с която Русия продължава да изнася за Европа.

8. ЕС най-накрая трябва да криминализира избягването на санкциите и с тази задача няма по-добра институция от тази на Европейската прокуратура, която да се заеме с разследването на различните механизми.

9. ЕС и страните от Г7 следва да понижат тавана за транспорт и застраховане на петролните продукти до долара, което означава да се свият приходите на Кремъл с 68% или 3.3 млрд. евро на месец.

10. Данъчните и митническите власти следва да спрат възможностите за избягване на данъчното облагане чрез трансферно ценообразуване, чрез които руските петролни компании прехвърлят печалбите си в офшорни дестинации като Холандия, Швейцария и ОАЕ. Лукойл и Литаско го показват много ясно в България, но проблемът е цялостно европейски.

Виж коментарите (1)

Още по темата (230):
23.12.2024 Потвърдено от министъра: Унгарската компания MOL има интерес към "Лукойл"
15.11.2024 Делян Добрев: Абсолютен рекорд, но как? С 1 лв. надписан на всеки литър бензин и дизел...
07.11.2024 Експерт каза каква е според него истината за "Лукойл Нефтохим Бургас": Веднага трябва България да се активира и да задава правилните въпроси
07.11.2024 Министър Малинов за "Лукойл Нефтохим Бургас": Ще настоявам да имаме повече възможности за информация при промяна на собствеността
07.11.2024 "Лукойл": Не се водят никакви разговори за продажба на рафинерията в
България
06.11.2024 Енергийният министър: Нямаме информация за сделка за продажбата на "Лукойл"
Още новини от Международни новини:
Бил Клинтън е приет в болница
Бившите премиери Манюел Валс и Елизабет Борн са назначени за мини...
"Роза в пустинята" или "Първата дама на ада": Съпругата на Башар ...
Двама българи нападнаха семейство в Сърбия
От 2025 година: В Русия ще се предлага безплатна ваксина против р...
Мъж заплаши в Tik Tok, че ще атакува коледния базар в Бремерхафен...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).