Facebook, Google и ТikTok затягат контрола
Facebook, Twitter, Google, ТikTok и други социални мрежи се съгласиха да спазват по-строгите стандарти на Европейския съюз за контрол на онлайн публикациите. Ще се предлага и предварителен преглед на типа правила, с които големите технологични компании ще трябва да се съобразяват според предстоящия Закон за цифровото съдържание.
Кодексът на ЕС по отношение на дезинформацията заменя по-ранен, който обаче беше с доброволни насоки за справяне с онлайн съдържанието. Така нареченият "Deepfake" представлява видеоматериал, в който образът на човек е дигитално променен, така че да изглежда като някой друг, обикновено с цел разпространение на фалшива информация - б. р.), както и на фалшивите акаунти на своите платформи.
Властите съобщиха, че възнамеряват да направят части от новия закон задължителни.
Съгласно новите правила се очаква социалните мрежи да предприемат стъпки, за да предотвратят появата на реклами в момента, в който политици са публикували умишлено невярна или подвеждаща информация.
Очаква се и платформите да предоставят на потребителите си повече инструменти за идентифициране на онлайн съдържанието.
Платформите, които са се съгласили да спазват новия кодекс ще се очаква да предоставят първия си доклад за това как работят новите изисквания в началото на следващата година.
Новият закон е част от по-големите усилия на ЕС да овладее вредното съдържание на големите технологични компании. Ако те не спазват тези правила ще са подложени на солени глоби - 6% от годишните глобални приходи на компанията.
Дигиталното съдържание е тема в развитие, защото Европа се стреми да стане водеща в справянето с фалшивата информация, говорена от политиците и свързана с COVID пандемията и войната в Украйна.
През 2021 г. някои представители на ЕС изразиха загриженост относно спирането тогава на Twitter и Facebook на американския президент Доналд Тръмп.
Представители на няколко големи технологични компании вече заявиха, че приветстват новите стандарти на ЕС.
Като най-големи платформи са определени тези, които имат повече от 45 милиона потребители в ЕС.