Голяма авиокомпания отнесе солидна глоба
Водещата авиокомпания на Германия "Луфтхaнза" беше глобена с 4 милиона долара от Министерството на транспорта на САЩ заради обвинения, че е дискриминирала група еврейски пътници, съобщи NBC News. Санкцията е най-голямата, налагана от ведомството срещу авиокомпания за нарушение на граждански права.
Регулаторът каза във вторник, че "Луфтханза" е забранила на 128 души, носещи традиционно ортодоксално еврейско облекло, да се качат на борда за свързващ полет в Германия, докато са пътували от Ню Йорк до Будапеща, Унгария, през май 2022 г.
"Въз основа на предполагаемото неправомерно поведение на някои пътници“, посочва министерството, персоналът на Lufthansa "се отнасяше към всички тях като към една група и им отказа да се качат на борда, въпреки че много от пътниците не се познаваха, нито пътуваха заедно".
Твърди се, че някои хора в групата са нарушили политиката на авиокомпанията за маските. Видеозапис от инцидента по онова време показва как персоналът на "Луфтханза" казва на пътниците, че "всеки трябва да плати“ за грешките на малцина, след което определя "всички“ като "евреи, идващи от JFK“.
По това време германските медии съобщиха, че персоналът е отказал да качи на борда хора, които са определили като евреи, защото са носели ярмулке (еврейска шапка), както и други традиционни части от външния вид.
"Никой не трябва да се сблъсква с дискриминация, когато пътува, а днешното действие изпраща ясно послание към авиоиндустрията, че сме готови да разследваме и да предприемем действия, когато гражданските права на пътниците са нарушени“, каза министърът на транспорта на САЩ Пийт Бътигиг в изявление.
Посланик Дебора Липстад, специален пратеник на администрацията на Байдън срещу антисемитизма, каза пред NBC News през 2022 г., че подробностите за това как авиокомпанията се е отнесла към пътниците са "невероятни“.
"[Когато] го чух за първи път, казах:" О, това трябва да е грешно. Някой трябва да докладва погрешно това.“ И тогава, разбира се, се оказа напълно правилно – и по-лошо, отколкото дори предполагахме“, каза тя.
В изявление от вторник авиокомпанията каза, че е сътрудничила напълно на Министерството на транспорта, докато е провеждало разследването си, и че си е партнирала с Американския еврейски комитет след инцидента.
"Чрез нашето текущо сътрудничество ние създадохме първа по рода си програма за обучение в авиокомпаниите за нашите мениджъри и служители за справяне с антисемитизма и дискриминацията“, се казва в съобщението. "Луфтханза" е отдадена на това да бъде посланик на добра воля, толерантност, разнообразие и приемане.“
Превозвачът се извини за инцидента, като каза, че има "нулева толерантност към расизъм, антисемитизъм и дискриминация от всякакъв вид“.
Липстад каза през 2022 г.: "Ако някоя авиокомпания го беше направила, щеше да е възмутително. Но ужасната, ужасна ирония, идваща от германската национална авиокомпания, беше възмутителна", предаде bTV,