Исторически спад: Netflix очаква загуба на абонати
Инвеститорите на платформата за доставка на филми и сериали Netflix очакват загуба на абонати, предаде CNBC.
Netflix остава най-голямата платформа за стрийминг в света. Компанията обаче отчете по-рано загуба на абонати през първото тримесечие на 2022 г. Прогнозите на анализатори са през второто тримесечие Netflix да загуби 2 млн. абонати, като ако това стане реалност, ще бъде най-големият спад в историята на компанията. Смята се, че дори загубите могат да са повече от прогнозираните.
Причината за загубата на абонати е възможната рецесия и неспиращият ръст на инфлацията в САЩ, както и това стандартният план на Netflix на месец в САЩ струва ,49, което го прави по-скъп от всички други големи стрийминг услуги.
Конкуренцията също увеличава цената. До края на годината HBO Max вероятно ще добави цялото съдържание на Discovery+ към своята услуга, която струва ,99 на месец или ,99 с реклами. Миналата седмица Disney увеличи цената на ESPN+ с на месец до ,99, но запази пакетното си предлагане на Disney+, Hulu и ESPN+ същото на ,99 на месец.
В началото на 2022 г. много анализатори прогнозираха, че Netflix ще добави повече от 20 милиона нови абонати тази година. През април анализаторът на JP Морган Дъг Анмут изчисли, че компанията ще добави 17,95 милиона абонати през 2022 г.
Netflix също планира да спре споделянето на пароли по целия свят, процес, който може да добави десетки милиони нови абонати с течение на времето. Netflix изчислява, че повече от 100 милиона домакинства по света не плащат за Netflix, като над 30 милиона от тях са в САЩ и Канада, пише bTV.
Акциите на Netflix се повишиха с 1% в понеделник до 0,92, като това е поевтиняване с над 68%.