Китай пусна първия си водороден локомотив
В Китай за първи път се използва локомотив с водородна клетка, съобщава агенция “Синхуа". Машината с нулеви вредни емисии, донякъде иронично, ще тегли вагони с въглища по линия с дължина 627 км от мината Байинхуа в автономния регион Вътрешна Монголия в северната част на Китай до пристанището Джин Джоу в североизточната част на страната.
Макар засега да не разполагаме с конкретни данни за задвижващата система на локомотива, електрическата машина се очаква да пести 96 000 тона въглеродни емисии годишно в сравнение със сравним дизелов локомотив.
Електрическият локомотив с горивна клетка развива 80 км/ч и при пълни резервоари с водород може да се движи в продължение на 24,5 часа с максимална теглителна сила от 5000 тона. Мощността му е 700 кВт (950 к.с.)
Китай очаква разработеният изцяло в страната локомотив с нулеви емисии да намери широко приложение в големи заводи, мини и пристанища.