От дружеството съобщиха, че данните се базират на пазарно изследване за развитието на контейнерните терминали на Черно море за първата половина на тази година. Очакван първенец остава терминалът в Констанца, следван от този в Одеса и Новоросийск.
Българските портове са извън петицата, според анализа на Informall. На терминала във Варна е отредена едва осма позиция, а този в Бургас се нарежда на 11-о място.
Въпреки класациите, родните пристанища ще увеличат товарооборота си до края на годината. Това заяви преди дни министърът на транспорта Данаил Папазов. Той подчерта, че се отбелязва много сериозен ръст в товарооборота на пристанище Варна, както и на пристанище Бургас. До момента в пристанище Варна ръстът е над 16%.
Именно в опит за подобряване конкурентноспособността, а и освобождаване на настоящата територия, се планира преместване мощностите на пристанище Варна - Изток. Това обаче не трябва да става преди да бъдат изградени нови, предупреди настоящият шеф доц. Божидар Чапаров.
"Варна Изток не трябва да се отписва от икономическия живот на страната и града. Неговото преместване трябва да бъде осъществено, ако не след, то поне успоредно с изграждане на нови пристанищни мощности, които да са в състояние да поемат целия обем товари и да осигурят работа на всички близо 1000 работника, които сега изкарват прехраната си тук", каза той когато преди месец портът счупи пореден рекорд.
Убедително на първо място сред контейнерните превозвачи остава MSC, която е на върха от 2009-а година. След нея се нареждат Maersk и ZIM.
Източник: Maritime.bg