Новите правила се отнасят най-вече за превишената скорост, минаване на червено, говорене по мобилен телефон, каране в автобусната лента, липса на предпазни колани, шофиране без каска за мотористите. Глобата за всички тези нарушения в ЕС е над 70 евро.
След влизането в сила на законодателството, номерата на нарушителите ще се вкарват в обща база и ще се разпределят по национална регистрация. Така например, данните на кола с български номер, минала на червено в Испания, ще бъдат предавани на нашия КАТ. Българската полиция ще идентифицира шофьора и ще изпраща на испанските си колеги неговото име и адрес. Испанската пътна полиция ще му прати писмо, в което ще го информира къде и кога е заловен в грешка, заедно с искането да си плати глобата по испанския закон. Така шофьорът, заснет от камера да прави нарушение, където и да е в общността, ще получава фиша за глобата на домашния си адрес и на родния си език. Брюксел ще иска и отчет от страните членки как са се справили с плащането на фишове от чужбина.
По данни на комисията чуждестранните шофьори често правят нарушения, а в повечето случаи остават безнаказани. Докато се обработи информацията от записващите камери, нарушителят вече е напуснал страната. Дори да живее в същата държава, но с чуждестранен регистрационен номер, шофьорът пак става неоткриваем за местната полиция. Според европейското право всеки може да кара с националните си номера до 6 месеца, ако живее в друга страна от ЕС.