ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Суперкомпютър връща България в битката за новия завод на Volkswagen | ||||||
| ||||||
"Нашето действие по привличането на Volkswagen не се крепи само на надежди, а на това, което българското правителство предлага като цяло – икономическа, политическа, финансова стабилност, възможности за развитие на бизнеса, добра инфраструктура, квалифицирани работни кадри. Докато няма подписано споразумение, ние трябва да правим всичко необходимо, за да се поздравим с успех“, каза Янев по БНР. "Ние сме дали всичко, което е допустимо спрямо европейските правила, свързани с държавна помощ, така че да привлечем Volkswagen. Направихме максимума. Ще мислим и други варианти, така че да предложим още по-атрактивни условия“, обясни той. Те обаче са търговска тайна, посочи Янев. Готови сме да предоставим, това, което иска да постигне Volkswagen с тази инвестиция, допълни той и загатна за предимството на суперкомпютъра, с който ще разполагаме. "Нашата амбиция в голяма степен е не само да предложим възможност за Volkswagen да инвестира в България в своето традиционно производство, но и да надгради и да посрещне предизвикателствата на новите технологии и това, че в голяма степен концернът има инвестиционен план за развитие в сферата на електрическите автомобили“, каза Стамен Янев. Очаква се германският автомобилен концерн Volkswagen да вземе окончателно решението си за очакваната инвестиция на Балканите в края на октомври. Засега концернът не е е произнесъл финално, посочвайки, че има нужда от още анализи и събиране на информация. ЕП също разкритикува концерна за водените разговори с Турция. Междувременно производственият директор на марката VW Андреас Тостман заяви миналия четвъртък в Берлин, че компанията е "в заключителни преговори с Турция". Дългосрочното отлагане на решението на Volkswagen за инвестицията, която все по-упорито се свързва с Турция, едва ли е случайно. То може би означава резерви от страна на компанията заради съществуващия митнически съюз между ЕС и Турция, който задължава страните да съблюдават правилата, валидни за страните-членки на еврообщността. Така турските държавни протекции, с които страната се опитва да спечели инвестицията, се оказват под въпрос и могат да породят санкции, твърдят експерти. Според Юлиана Николова, директор на "Портал Европа" и експерт - участник в преговорите за България по този вид споразумения, има и чисто прагматични причини, които изискват от ръководството на компанията още размисъл и оглед на възможностите в Източна Европа. Тя смята, че промяната в данъчната политика и общата политическа нестабилност разколебават Volkswagen за Турция. "Политическата нестабилност и това, че ЕС прави крачка назад в отношенията си с Турция – по-скоро това е по-силният аргумент, отколкото аргументът с неправомерната държавна помощ, защото тя в един или друг смисъл може да бъде оправдана. Може да се направят крачки тя да бъде доказана, че е необходима и че не нарушава правилата на вътрешния пазар. България не бива да разчита на слабости, които предлага турската страна, а трябва да намери начин да предложи по-добри условия, които да са по-атрактивни за Volkswagen, отколкото Турция“. Голяма е вероятността България да загуби тази битка. Но е възможно вместо вложението от Volkswagen, у нас да дойдат други инвестиции, коментира по темата бившият министър на икономиката Николай Василев. Той отбеляза, че турският пазар е огромен и България не може да се състезава с това, а Турция може и да си позволи държавни помощи. Все пак Василев призна, че ако тази инвестиция отиде в Турция, ще бъде разочарован от политическа гледна точка, защото при сегашната международна геополитическа обстановка не отива точно на германска компания да предприеме този ход. По думите му ако не в България, тази германска инвестиция, трябва да отиде в ЕС. Изпълнението на проекта в Турция би било политически противоречиво заради притесненията на ЕС за ограничаването на свободата на изразяване и правата за провеждане на демонстрации, според вижданията на евросъюза, при управлението на президента Ердоган. Аргументацията на Volkswagen е, че Турция е страна кандидат за членство в ЕС, отбелязва "Ройтерс". Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други. |
Още по темата: | общо новини по темата: 77 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/13 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 02.10.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета