© | | Черната корица на FT Германия | Последният прощален брой на икономическия всекидневник "Файненшъл таймс Дойчланд" днес излезе с черна първа страница, на която бе изписано: "Endlich schwarz" ("Най-после на черно"), което по ирония в превод означава "Най-после на печалба".Вестникът, който никога не излезе на печалба, отбелязва ДПА, но бе оценяван високо през 12-годишното си съществуване за качествената журналистика, бе пропуснал и някои букви от заглавието си. И така от Financial Times Deutschland бяха останали само буквите Final Times Deutschland, предаде БТА.
Иронията продължава и на последната страница, където са заснети всички служители на вестника, които са с наведени глави, очакващи харакири. От вестника се извиняват на своите акционери за това, че са похарчили "много от техните милиони" и на политиците "за това, че не са им вярвали достатъчно", съобщи АФП.
Бавната смърт на хартиените медии, за сметка на онлайн индустрията, е факт от години. В Европа настъпи кулминацията й и все повече издания биват закривани, редуцирани или преминават изцяло и само в онлайн вариант.
По традиция в България процесите са много бавни и идват със закъснение. В западна Европа, САЩ и други добре развити икономически страни, онлайн индустрията вече е втора по сила и стремително оспорва лидерството на ТВ по дял от рекламните бюджети. В България този дял е все още едва 5%, като необосновано продължават да се наливат средства в умиращите хартиени издания, които останаха със символична аудитория, в сравнение с онлайн медиите. |