ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Вижте най-големия асансьор в Европа и втория в света | ||||||
| ||||||
Строежът му е започнат през 1982 г. Открит е за експлоатация през 2002 г. Повдига кораби с водоизместимост до 1350 тона. Разликата във височината между горния и долния басейн е 73,15 метра. Намира се между басейна на Еско и разделящия участък (с надморска височина от 121,10 метра) към басейна на Маас, включително участък от канала Брюксел-Шарлероа, ограничен от наклонената равнина Ronquières (на север) и шлюза Viesville (на юг). Кръстовището между Canal du Centre и канала Брюксел-Шарлероа се осъществява в Seneffe. Асансьорът заменя шест конструкции - четирите асансьора за лодки на Canal du Centre и два шлюза, като същевременно позволява ниска загуба на вода на нивото на водосбора. Това представлява краят на програма за надграждане на размера на белгийските водни пътища от 1350 тона и позволява преминаването на лодки с такъв размер между басейна на Маас и този на Еско. Корабният асансьор се състои от две балансирани камери, пълни с вода. Те могат да се движат във вертикална равнина независимо една от друга. Според закона на Архимед теглото на камерите не трябва да зависи от това дали в тях има кораб или не. На практика е трудно да се поддържа постоянно ниво на водата, така че масата на камерите варира от 7200 до 8400 тона. Полезната дължина на всяка камера е 112 m, ширина 12 m, дълбочина от 3,35 до 4,15 m. Всяка камера е окачена на 120 носещи кабела, които се хвърлят през водещи ролки с диаметър 4,8 m и се свързват с противотежести. Допълнителни 32 контролни кабела се използват за повдигане и спускане на камерите. Диаметърът на всеки кабел е 85 мм. Масата на противотежестите е избрана така, че силата на опън на управляващите кабели да не надвишава 100 kN. Всяка камера се повдига от осем лебедки, задвижвани от четири електрически мотора чрез скоростни кутии. Камерата покрива височина от 73 метра за седем минути. Корабният асансьор е дълъг 130 м, широк 81 м, висок 117 м. За да се постигне структурна здравина и висока якост на усукване, той е изграден от много силно армиран бетон, така че теглото е приблизително 200 000 тона. Водоустойчивите капаци на камерата могат да издържат на сблъсъци с кораби с водоизместимост до 2000 тона, при скорост до 5 км/ч. Лифтът Strepi-Thieu също е туристическа атракция в провинция Hainaut. До 18 септември 2016 г. той бе най-големия корабен асансьор в света, когато "сдаде короната" на лодковия лифт Трите клисури на река Яндзъ. Благодарение на уникалната си направа китайският асансьор позволява на 3000-тонни кораби да преодолеят 113-метровата височина за 40 минути, вместо за три часа през съществуващия до тогава друг начин. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Затварят една от най-натоварените улици във Варна заради ремонт
12:49 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:03 / 27.11.2024
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Благомир Коцев: Ако видите такива случаи, моля веднага сигнализирайте
17:50 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: