© Varna24.bg | | Договорът за закупуването на 10-те нови автобуса е сключен директно с производителя - чешката фирма Tedom. Конкурсът за избор на фирма, която да достави автобусите, се проведе според ясните правила на Закона за обществените поръчки. Това заяви прокуристът на общинската фирма "Градски транспорт" в отговор на обвиненията на депутата Яне Янев за скандално висока комисионна при сделката.Според председателя на парламентарната комисия за борба с корупцията покупката на нови автобуси за една от транспортните фирми във Варна е свързана с престъпна практика. За схемата сигнализирала високопоставената личност от Франция. От документите ставало ясно, че комисионната от закупуването на автобусите била 30-40%, посочи Янев, като вчера във Варна отказа да разкрие подробности за замесените в тази корупционна практика лица и се закани да даде случая на прокуратурата, припомня Дарик.
„Не съм бил там, не съм чул точно какво е казал Яне Янев. Затова и не мога да коментирам изказванията", заяви Пенчо Пенчев.
Другият кандидат в конкурса - Булавто, предложили автобуси „Irisbus". Офертата на чешката фирма „Тедом" обаче била оценена от Съвета на директорите на "Градски транспорт" като по-добра по всички показатели - технически характеристики, цена и лизингови условия, обясни Пенчев.
"Irisbus" е собственост на обединението на Fiat-Iveco с Renault, като компанията е базирана във френския град Лион, установи проверка на Дарик.
Тази година фирма „Градски транспорт" обнови парка си с 10 чисто нови автобуса Tedom C12, които обслужват линиите на обществения транспорт във Варна от март тази година. Автобусите са газифицирани и отговарят на всички европейски и световни изисквания за опазване на околната среда и за удобства и безопасност на пътниците и шофьорите. Инвестицията е на стойност 1.95 млн. евро и е направена от "Градски транспорт" в рамките на програмата за развитие на дружеството, като първата вноска по лизинга за автобусите в размер на 10% от цялата сума бяха поети от общинския бюджет.
Градски транспорт обслужва повече от половината автобусни линии във Варна. Фирмата е 100% общинска собственост.
Средната възраст на автобусите на „Градски транспорт" е малко над 14 години. Дружеството изплаща редовно лизинговите вноски. Други нови автобуси засега няма да се купуват, тъй като общинският превозвач няма финансовата възможност, посочи Пенчев.
Източник: Дарик |