Славена Точева, Коалиция ГЕРБ/СДС – Варна: Най-важно е да възстановим работата си по спрените инфраструктурни проекти! | ||||||
| ||||||
- Г-жо Точева, каква е визията Ви за развитие на Варна и региона в следващите 4 години? - Най- важната задача пред новоизбраните народни представители от област Варна, ще бъде възстановяването на работата по спрените инфраструктурни проекти, за да продължи морската ни столица да се развива със същото темпо, както преди назначаването на служебния кабинет от президента Радев. През последните години направеното при управлението на ПП ГЕРБ и от кмета на Варна Иван Портних е много и видимо от гражданите. Ще дам пример с изграждането на бул. "Левски“, проектите за кв. "Владислав Варненчик“ и "Кайсиева градина“, облагородяването на междублоковите пространства в жилищните райони, новите закрити спортни зали, ремонтирани детски градини и училища и още много и много“. - Един от най-важните за Варна отрасли, какъвто е туризма, понесе жесток удар вследствие на пандемията от COVID-19. Браншът е силно разтревожен за сезон 2022. Какви са предложенията Ви за подпомагане на този важен сектор? - ПП ГЕРБ винаги поставя туризма в рамките на националните приоритети на страната. Една от най- важните задачи при нов наш мандат ще бъде възстановяването и гарантираната устойчивост на сектора. Предвид глобалната ситуация с COVID пандемията, развитие и инвестиции в посока възстановителен и здравен туризъм имат огромно бъдеще. Някои от основните мерки за благоприятното развитие на сектора са - ваучери за дигитализация на бизнеса, енергийното обновяване на местата за настаняване в курортните комплекси, създаване на фонд “Туристическа инфраструктура", който ще финансира целево утвърдените национални курорти, продължаването на мярката 60/40. Смятам, че трябва да обърнем сериозно внимание на взаимодействието ни с румънските туроператори, защото това е 19 милионен туристически пазар. В тази връзка смятам, че изграждането на трасе Букурещ- Варна и Констанца- Варна ще гарантира и улесни достъпа на още повече румънски туристи. Също така мисля, че трябва да бъде облекчен визовият режим за туристи от страни, които не са членки на Европейския Съюз. И като представител на морската столица на България ще работя усилено в посока Варна да бъде дестинация за четири сезона. -Като народен представител в 45-тото и 46-тото Народно събрание Вие работихте активно върху реализирането на важните за страната инфраструктурни проекти. Някои от важните обекти по Черноморието обаче така и не се довършиха, като например АМ "Черно море“. Какво губи региона от това забавяне? - Служебният кабинет, не само че неглижира, но и нанесе сериозни щети за икономическото развитие на Североизточна България, и в частност на Варна и региона. Ударът върху развитието на региона е започна първо със спирането на строежа на АМ “Хемус" и спиране на проектирането на трасето на АМ “Черно море". Що се касае за АМ “Черно море", на зададен от мен въпрос до служебния регионален министър Виолета Комитова отговорът беше, че подготовката на голям инфраструктурен проект, какъвто е изграждането на магистрално трасе, е сложен и дълъг процес, който отнема време и преминава през редица процедури преди старта на строителните работи. Още през лятото трябваше да се обсъждат три варианта за трасето и тази есен да има избран един от тях , но информация това да се е случило няма. - Свлачището на "Трифон Зарезан“ също е сред проблемите, които не търпят отлагане. За укрепването му дори имаше изготвен проект, който обаче беше замразен. Какви негативи търпят живеещите в района заради това забавяне? - За мен това е особено важна тема. На първо място спор няма, че щом има свлачище - има и риск. Тук отново наблюдаваме пренебрежението на служебния кабинет към важните за развитието на Варна въпроси. Въпреки сключеното споразумение между общината и АПИ, на въпрос зададен от мен в Народното събрание отговорът беше, че документите са върнати за преразглеждане в Агенция "Пътна инфраструктура“, без конкретни мотиви, какъвто беше неясният отговор на служебния регионален министър Виолета Комитова след мое повторно питане към нея. Няколко пъти ходих на мястото на свлачището в "Трифон Зарезан“ , срещнах се с жителите в района, като им обясних защо и къде буксува стартирането на проекта , а именно в служебния кабинет на Радев през последните месеци. Ще припомня, че още през март беше подписано споразумението между Община Варна и АПИ за възстановяване на път VAR 1082 района на свлачище "Трифон Зарезан“. Това да се случи най-после ще бъде личен мой ангажимент, ако бъда отново избрана за народен представител, ако има работещ парламент и редовно правителство. Не може най-живописният път край морето за Златни пясъци да продължава да стои затворен, а и този инфраструктурен проект е с голямо значение за развитието на туризма във Варна и в най-големия курорт по Северното Черноморие. Затова призовавам всички граждани да ни подкрепят с № 32 в изборния ден, за да се развива морската столица като дестинация за 4 сезона. - Малките общини в България са сред най-пострадалите от корона кризата. Невъзможността да работят активно по проекти затруднява тяхното финансово здраве. Какви са наблюденията Ви по този въпрос и има ли място за тревога? - Когато действията на “Партиите на протеста" и “новите лица" в българската политика са насочени единствено и само към анти ГЕРБ говорене, има огромно място за притеснение. До момента никой от тях не представи ясни и конкретни политики, нито за здравната криза и излизане от хаоса на който преживяваме сега, нито за малките населени места. Ще припомня, че програмата на ГЕРБ/СДС в тази посока е осигуряването на 30 мобилни лекарски и зъболекарски екипи. Те ще бъдат оборудвани с необходимата медицинска апаратура и лекарства, предназначени за всички жители на именно тези отдалечени и малки райони. Програмата ни предвижда достойно заплащане на лекари, медицински сестри и санитари, привличане със сериозно материално стимулиране на млади доктори, които да работят в тези райони. |
Още по темата: | общо новини по темата: 3350 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/559 ] следващата страница |