Спешна помощ извади хронология по случая с починалия пациент от Елин Пелин | ||||||
| ||||||
,,Искам да изведа хронологията заради изнесените доста неверни факти. Това са шестте документа, с които ние този пациент сме го посещавали само през настоящия месец, това са шест посещения. При нас тези документи, с които приемаме адрес и го изпълняваме, се наричат картони. Шест пъти за около 20 дни този човек е бил посещаван от екип на Спешна помощ-София, респективно от филиала ни в Елин Пелин'', допълни Сунгарска. Бих искала за пореден път да уточня, че Спешна помощ не лекува. Предзназначението ни е да отидем на място и ако случаят е спешен, пациентът да бъде стабилизиран и да бъде транспортиран в лечебно заведение. Екипите на Спешна помощ са само със слушалката, медицинската чанта и двете си ръце. Лекарите в линейките не пишат рецепти. Надявам се хората да разберат, че екипите са за спешни сигнали, а не за домашни прегледи. Те са за стабилизиране и транспортирате в болнично лечение. Много е важно хората да разберат това разграничаване, каза още говорителят на Спешна помощ. На 7.11 сме викани два пъти. Установено е, че има гастритен проблем, който не изисква хоспитализация и е оставен в дома. Същия ден отново се вика Спешна помощ със същите оплаквания, като вторият ни екип е предложил хоспитализация, която е била отказана. На 11.11 сутринта отново биваме викани за този пациент. Човекът е прегледан, отново е отказана хоспитализация, защото на следващия ден е имал записан час при специалист. На 18 срещу 19 е следващото повикване. Отива екип и пациентът е с установена пневмония, но не ни викат за пневмонията още на 7.11, а за гастрит. Пациентът е откаран в Александровска болница, откъдето ни казват, че той е за гръдна хирургия, а с такова отделение болницата не разполага, разказа за хронологията Катя Сунгарска. По думите ѝ от УМБАЛ "Софиямед" били готови да приемат пациента, но по пътя към болницата оттам им съобщили, че при тях се оказало, че има позитивирал пациент, поради което е бил спрян приема. ,,Така ние се оказваме с пациент в линейката, който няма къде да бъде хоспитализиран. Никъде нямат възможност да приемат пациента'', посочи още тя. По пътя към дома на пациента в Елин Пелин стабилизирахме състоянието му с максимална доза кислород. Той лично ни каза телефона на съпругата си, за да ѝ се обадим и да ѝ кажем, че той вече е пред дома им. Когато излезе, жена му беше доста агресивна към нас, питаше ни защо го връщаме. Опитах се да ѝ обясня, че в София не беше намерена болница, в която да го приемат. За кратко време около нас се насъбраха около 15-20 души и се наложи да извикам полиция, разказа Диди Кацарова от филиала на Спешна помощ в Елин Пелин, която е била с издъхналия мъж в последните му мигове. Тя разказа още, че за около пет минути не е имала достъп до пациента, тъй като тълпата го вдигнала и го прибрала в дома му. ,,Стигайки най-накрая до пациента, видях, че те го бяха включили на кислороден концентратор. Изведнъж той каза, че не му стига въздух и се задушава. Сатурацията и кръвното почнаха да падат. Наложи се да му направим сърдечен масаж, защото дихателната дейност спря за съжаление. От наша страна всичко беше направено според нашите възможности, въпреки агресията и заканите на тълпата. След това се наложи полицията да ни изведе от дома. Излизането ни завърши с клетви и обиди'', сподели Кацарова на брифинга. Заради този случай филиалът ни в Елин Пелин в момента е само с един екип. Не приемаме обвинението за немарливо отношение или че не сме оказали адекватна медицинска помощ, завърши на финала Катя Сунгарска. |
Още по темата: | общо новини по темата: 14988 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2498 ] следващата страница |