Няма да има таван от 15% за индексация на договорите в строителството | ||||||
| ||||||
"Държавата не може да строи на парче магистрали, не може да не е ясно и да няма никаква концепция – нито като проекти, нито като време, в което трябва да се направят. Образно казано една община си има Общ устройствен план, а пътищата си нямат план", обясни министър Шишков. Неговата идея е да започне да се прави такава концепция, въпреки че тя няма да е изпълнима в рамките на един политически мандат от 4 години, но ще даде посоката за работа и визията занапред. Архитект Шишков съобщи още, че няма да има таван от 15 на сто за индексацията по строителните договори, защото този праг отдавна е надвишен. Проблемът не е свързан само с работата на МРРБ, а и с договори между общини и строителни фирми, както и за проектите с европейски средства, уточни регионалният министър. До края на седмицата Методиката за индексиране се очаква да бъде публикувана за обществено обсъждане. Така ще има яснота за механизма на индексиране и ще могат да бъдат дофинансирани вече започнати строителни дейности. Министър Шишков заяви, че ще бъде платено и дължимото за извършеното строителство по големите инфраструктурни обекти - лот 1, 2 и 3 на АМ "Хемус" и за пътя Видин-Ботевград. Средствата ще са от преструктуриране на бюджета на АПИ от предвидените суми за основни ремонти. "Това ще е глътка въздух за фирмите и ще е спасение като срокове, за да могат да продължат да работят и да не се загуби това, което е изпълнено до този момент", коментира арх. Шишков. За лотовете, където е установено, че има незаконно строителство, предложението ще е да се направят промени в закона, така че незаконните строежи, извършени от държавата и със съгласието на държавата през 2020 година, да бъдат обявени за търпими и частично да бъдат узаконени, за да може да продължи строителството по тях. Като пример регионалният министър посочи лот 4 и 5 на АМ "Хемус" и някои основни ремонти на пътища, извършвани по договори за текущ ремонт. |