Култов автомобил от Източния блок ще получи нов електрически живот | ||||||
| ||||||
"Демонтират се всички компоненти от бензиновата кола - двигателят, който е свързан с фланци, изпускателната система отпада, както и системата за запалване. Резервоарът, който е отпред на колата - също", обясни Матиас Бер, разработил комплекта за преобразуване. В зависимост от модела, трабантът тежи малко над 600 кг. Понеже е лек, е идеален за превръщане в електрически. Задвижващият двигател е 12 киловата с продължителна мощност. Комплектът за преобразуване на автомобила от типа "направи си сам" струва 22 000 евро. Повече от 27 000 евро е цената за преустройство в сервиза на саксонската компания. На 7 ноември 1957 г. първият трабант слиза от поточната линия в германския град Цвикау. Времето за изчакване на купувачите често било над десет години, а цената - над 10 000 източногермански марки. Направен с пластмасов корпус, тъй като стоманата е оскъдна, автомобилът бил символ на недостига в ГДР, предава NOVA. |