Дебитните и кредитните карти се запътиха към история, ще се разплащаме по по-модерен начин | ||||||
| ||||||
Независимо от тази нарастваща тенденция, дебитните карти остават най-популярния метод за плащане. В България 60% от респондентите използват дебитна карта при поръчка на храна за вкъщи, 62% заплащат с карта настаняване в хотел, а 58% купуват билети за далечни пътувания или резервират своята ваканция с карта. За посочените услуги едва 6-7% от българите използват дигитални портфейли, което е близо до глобалното предпочитание между 7-10%. За сравнение, в Италия и Германия потребителите много по-често използват дигитални портфейли при пазаруване на храна за вкъщи (Германия – 24%, Италия -18%), за престой в хотел (Германия – 14%, Италия - 15%) и закупуване на билети за далечни пътувания (Германия – 13%, Италия -16%). Над две трети от анкетираните българи предпочитат да правят покупки по време на сезонни разпродажби или намаления като например “Черен петък" (67 %) и други. Същото е съотношението при потребителите в Англия (67%) и Италия (67%), а пък в Австрия и Германия, съответно - 65% и 62%. Проучването е проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през април 2023 г. сред 14 515 потребители от Великобритания, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор и проследява нагласите на респондентите към различни методи на разплащане. 1000 от респондентите са от България. |