Богомил Николов: За вас загубата е левче, за него печалбата е 2 милиона | ||||||
| ||||||
Николов коментира договрните отношения с мобилните оператори у нас. Той заяви, че по темата за мобилните оператори, колкото и пъти да са опитвали да повдигнат темата за обсъждане, останалите от Европейската асоциация на потребителите вдигат рамене и са адски учудени какво толкова проблемно може да има в това. "И като започнем така малко повече да навлизаме в подробностите, те застават още по-учудени, защото в повечето държави няма такива проблеми, това операторът да се опитва постоянно да те закрепости с някакъв срочен договор и т.н. е не толкова типично. Нашите договори в България, ако вземем един произволен договор с оператор, е много по-сложен отколкото един договор с немски оператор, където нещата са изказани много по-просто. Даже има една такава световна тенденция да се отива към флат тарифи. Това означава една такса и вътре в нея е включено всичко, да кажем неограничени разговори вътре в държавата, извън държавата, с други мрежи и т.н., и нещата отиват към максимално опростяване. При нас е точно обратното. Договорът е пълен с какви ли не е детайли, които целят да ви объркат и в крайна сметка да не сте наясно", каза Богомил Николов. По думите му един и същи бранд има различни практики в България и в друга държава. "Според мен в България нашите регулатор никога не размахаха истински тоягата към всякакъв вид закононарушители. Дори глобите ни, ако погледнете, са много смешни. Ние правихме едно такова проучване преди две или три години и установихме, че най-много санкции за нелоялни търговски практики има наложени на мобилните оператори от всички други видове бизнеси в страната. И обяснението е много просто: ако погледнете в закона, ще видите, че глобите са от 2000 до 50 000 лева, а абсолютно най-максималната е 70 при рецидив и т.н. Сега един оператор, който с дадена практика ще спечели няколко хиляди лева, как може да го спрете с глоба от 2, 5 или 10 или 20 000 лева, дори и 50 няма да го спре. Очевидно е, че глобата не може да окаже превантивен ефект, защото не е съразмерна на икономическия интерес. Това обяснява всичко", заяви изпълнителният директор. Николов коментира и фактът, че в многобройните предизборни кампании е била включена тази тема. "Глобата да бъде процент от оборота. Може да бъде за кварталното гаражче една глоба, за мобилния оператор – друга. Тогава вече може да разчитаме, че регулаторите ще наложат волята си. В момента дори и да приемем, че те имат огромно желание да свършат работа, не могат, защото глобата е смешна, тя буди само присмех от страна на този, който трябва да я плаща", допълни той. |