Валери Кинов: Не може да превръщаме паметниците на културата в България в бит пазар | ||||||
| ||||||
Според специалиста всяко културно-историческо наследство освен, че трябва да бъде запазено възможно най-добре е необходимо и да бъде представяно пред света, за да стане печелившо. Кинов коментира, че в България има над 1000 манастира и скални обекти, но с най-висока посещаемост е Аладжа манастир, а причината за това е, че обекта е добре познат на българи и чужденци. "Шкорпил още на времето е предрекъл туристическия потенциал на манастира", допълни уредника на обекта. Близостта на Аладжа манастир до големите туристически комплекси несъмнено е в помощ на обекта, но най-важното според Валери Кинов е да се съхрани неговата автентичност. Специалистът добави, че в цял свят се продава автентичност, а не глупости и дрънкалки. Кинов добави, че в близост до манастира дори има сергии, на които се продават китайски стоки, а това е изключително грозно особено на фона на манастира, който е внушителен както по вид, така и с историята си. "Не може да превръщаме паметниците на културата в България в бит пазар", коментира още историка и посочи, че в сходна ситуация е подножието на Бачковския манастир. Кинов посочи, че там подножието е превърнато именно в бит пазар, а това е недопустимо за такъв голям християнски паметник, като Бачковския манастир. Източник: Агенция "Фокус" |