© Varna24.bg | | Ето какво ни написа читател на Varna24.bg, оплаквайки се от кошмарните условия за пътуване:Десетки клиенти на БДЖ, закупили билети със спални места за бързия влак 2626 от Варна до София през Горна Оряховица, потеглил от гара Варна в 22:30 на 30 декември, с изненада установиха, че влакът няма спален вагон. Вместо удобно настанени мъже, жени и доста деца прекараха осемте часа на пътуването до София в общ вагон със седалки, под непрекъснато ярко осветление и с оскъдно отопление.
Попитахме защо, след като сме закупили билети седмици или месеци преди пътуването, но персоналът на влака - трима кондуктори и двама полицаи, явно изпратени да усмирават страстите - ни отговориха, че влакът бил пристигнал така, че ни разбират и че нищо не могат да направят, освен да ни настанят в общи вагон. Пътували сме и друг път с нашите, железници, и знаем, че в такива случаи нервите са си за наша сметка - персоналът на влака не е този, от когото може да се търси отговорност, а до директорите, за които наскоро излезе информация, че получават средно по 3 500 лева заплата, нямаме достъп, поне не в момента, когато най-силно бихме искали да им кажем какво мислим за тях и роднините ми.
Кондукторката, качила се на Горна Оряховица беше страшно изненадана, че хората, които се опитват да спят в общия вагон, са си платили за спален. Когато я попитахме, защо допуска други пътници във вагона които пречат на опитите и да спим, кондукторката отвърна, че това е обикновен вагон. Като й обяснихме какво е станало, жената не успя да повярва, отвърна само: "Боже!!!".
След пристигането ни на Централна гара в София, попитах на информация къде мога да си получа обратно осемте лева, платени за спално място, препратиха ме към дежурните инспектори по спалните вагони. "На мен да сте плащали някакви пари?" - отговори на въпроса ми, дежурният инспектор. Посъветва ме да си искам парите там, където съм ги платил - във Варна!!! Запитан дали според него трябва да се върна отново до Варна с БДЖ, за да си получа осемте лева, служителят отвърна, че когато той бъде уведомен официално, че влакът е нямал спален вагон, ще обявят на коя каса в София ще можем да си вземем парите. Забележете, цяла нощ никой не е уведомил официало инспектора на спалните вагони, че влакът от Варна няма такъв вагон, при положение, че всички места в този вагон са разпродадени.
В такъв момент всеки се зарича: "Никога повече с БДЖ". Това обаче не е решение. Най-малкото защото дори човек да не пътува с националния железопътен превозвач, ще плаща той да съществува, тъй като железниците са на огромна загуба и се издържат не само от билети, а най-вече от данъците ни. По тази причина всички имаме интерес БДЖ да подобри качеството на услугите си, което става и с пари, но най-вече с воля от страна на ръководството и с приемането на идеята, че клиентът има права, които трябва да бъдат зачитани. |