Балами горят с кредити, защото не забелязват една много важна подробност | ||||||
| ||||||
Най-често се правят опити за реклама на потребителско кредитиране в социалните мрежи, разлепване на материали по спирките и предоставяне на "хвърчащи листчета“, каза пред "Радио София" Николай Цветанов - председател на АОНК. "В преобладаващата част от случаите това са опити на мними лица да подведат потребителя да се обърне към тях за отпускане на кредит. Легитимните компании използват за тази дейност собствените си офиси или собствените си интернет страници, в случаи на предоставяне на финансови услуги онлайн“, обясни Цветанов. По думите му потребителите трябва да знаят, че при търсене на кредит не се изисква предварително предоставяне на пари за разглеждане на заявление или предварително одобрение. "Това не е практика на пазара и в случай, че някой им поиска предварително такава сума, с голяма степен на сигурност той се опитва да ги подведе. Вероятно след изплащане на тази сума за разглеждане на заявление или одобрение, този човек просто ще изчезне. Това е друг начин за измама на потребителите“, посочи Николай Цветанов. Той обърна внимание, че легитимните компании изискват документ за самоличност, преди да се отпусне кредитът. Когато някой обещава отпускане на кредит без документ за самоличност, трябва да е сигнал за потребителя за вероятна измама. По информация от контролните органи, измамниците все по-често създават фалшиви интернет сайтове и обяви, в които използват търговски марки и други отличителни знаци на легитимни компании, предоставящи потребителски кредити. "Във всеки случай, в процеса по отпускане на кредит, се предоставя т.нар. стандартен европейски формуляр, който обобщава всички суми по главницата, лихвите и таксите. Това е документ, който потребителят трябва да получи, когато влезе в договорни отношения с кредитираща институция“, обясни Цветанов. Той добави, че потребителите не бива да се доверяват на компании, които обещават одобрение без проверка в Централния кредитен регистър или в НОИ. |