© Varna24.bg | Средства за изготвяне на технически паспорти на всички 55 подлеза в града ще бъде заложени в бюджета на Община Варна за 2025 г. Това ще ни даде ясна представа за състоянието им и ще можем да планираме качествено ремонтите и поддръжката на всеки от тях. Това заяви директорът на дирекция "Инженерна инфраструктура и благоустрояване“ Тихомир Тимов на редовната среща с фирмите, ангажирани със сметопочистването и с поддръжката на подлезите и шахтите в морската столица. В срещата се включиха заместник-кметовете инж. Пламен Китипов и Христо Рафаилов, както и общински експерти.
Паспортизацията включва геодезическо заснемане, визуално и инструментално обследване на съоръженията, стана ясно още на срещата. Целта на геодезическото обследване е да послужи като база за последващото проектиране, а чрез обследванията да се изведат параметрите на намеса в конструкциите при провеждане на ремонтните работи, като се дадат насоки за прилагане на подходящи методи за изпълнението им.
Резултатите от измерванията ще дадат на предварителен етап количествата на необходимите групи възстановителни дейности по отделните елементи на конструкцията на подлезите, които по късно ще се прецизират. Въз основа на обследването може да се изготви и експертно становище за сеизмичната осигуреност на всяко от съоръженията.
Обсъдено беше и използването на т.нар. прахосмукачки за листа през есенния сезон. За да избегнем събирането на листата в пластмасови чували, сме предвидили поставянето на 50 "бобри“ (метални контейнери с вместимост 1,2 куб. м), които ще бъдат разпределени в петте варненски района, посочи заместник-кметът по екологията Христо Рафаилов. Той допълни, че контейнерите са с голяма вместимост, ще събират значително количество листна маса и ще се обслужват от камион с преса, което ще увеличи капацитета им. |