Проф. Ананиев: Част от прелезите трябва да бъдат затворени! Предлагам железницата отново да бъде военизирана | ||||||
| ||||||
Железопътните прелези са стопанисвани от Национална компания "Железопътна инфраструктура“. Тя обаче не осъществява необходимия надзор над тях, отбеляза Ананиев. За да няма конфликт при преминаване на хора и животни през прелезите, те трябва да бъдат изградени на две нива – надлези или подлези. "Това е задължително на главните ЖП линии. При новите трасета това се спазва, но при старите и в района на София има много опасни прелези. Опасни са прелезите в района на "Подуяне“, на Кремиковци, по т.нар. Пета линия около Радомир и Кюстендил. Опасен прелез има до Видин, при който няма осигурена видимост“, обясни Ананиев. Най-опасните ЖП прелези според него са тези, които могат да бъдат заобиколени от превозните средства. "Предложих да направим т.нар. метални "котки“, които излизат, когато се пусне прелезът. Няма начин кола да мине. Част от прелезите трябва да бъдат затворени, защото са опасни, категоричен бе той. Като бивш изпълнителен директор на "Железопътна администрация“ Ананиев призна, че е срещнал сериозен отпор при опита за затваряне на съществуващите по главните ЖП линии прелези и изграждането им на две нива, каквито са европейските изисквания. "Получи се страшна политическа реакция. Част от прелезите се затвориха, но много опасни прелези останаха“, припомни той. Проф. Ананиев заяви, че едно от неговите предложения е железницата отново да бъде военизирана: "Получаваш пари за звание, но след като не си изпълнил условията, подлежиш на административна и наказателна отговорност за неизпълнение. |