Развитието на Банско от провинциален район в световен курорт? | ||||||
| ||||||
Климатът е планински и позволява задържане на снежната покривка от декември до април, а алпийският характер на Пирин планина обезпечава отличните условия за професионален и любителски ски спорт. Най-високата точка на ски-центъра е 2560 m, а най-ниската – 1000 m. В Банско има 75 km ски трасета, от които за начинаещи са 35%, 40% за напреднали и 25% за опитни скиори и сноубордисти. Оборудвани с машини за изкуствен сняг са 80% от трасетата. Ски центърът предлага и 16 km ски път, оборудван с машини за изкуствен сняг и осветление, свързващ високите части на курорта с града. Функционират още кабинкова въжена линия с капацитет на кабинка до 8 души, един 6-седалков лифт, шест 4-седалкови лифта, един 3-седалков лифт, шест ски-влека и десет детски ски-влека. През 2024 година Банско отново се доказа като запазена марка и за 12-а поредна година беше обявен за ски курорт номер 1 на България от най-високата инстанция в туристическата индустрия изобщо. Градът е "най-устойчиво растящият център за дистанционна работа" в света през последните години, според онлайн изданието Nomad List. От 2018 г. той се е разраснал с 231%, повече от Варшава, Мадрид и любимеца не технологичните медии Талин. Историята започва с Матиас Цайтлер, германски предприемач, който идва в Банско през 2016 г. докато проучва дестинации за създаване на коуъркинг пространство, пише BBC. Цайтнер е привлечен от природната красота на района и практическите му ползи – бърз интернeт, достъпни разходи за живот и едни от най-ниските данъци в Европа. В Банско в момента във всеки един месец от годината живеят по над 300 души, които работят дистанционно, като техният брой се увеличава по време на ски сезона. Курортът ежегодно е домакин на големи световни състезания в зимните спортове. От години селските къщи се превърнаха в къщи за гости, а градът расте непрекъснато и с нови големи хотелски комплекси. |