Варненските автобуси яхват бързи коридори
Автор: Екип Varna24.bg 15:27 / 11.08.2011Коментари ()3309
© Varna24.bg
Европроектът за интегриран градски транспорт залага на създаването на бързи автобусни коридори. Вече е окончателно избран един от общо 3 варианта, които предложиха консултантите по проекта на стойност близо 50 млн. евро. Това съобщи Красимир Маринов, председател на транспортната комисия към ОбС.

Останалите 2 алтернативи допускаха Варна да заложи на лека железница или просто да използва 70% от европарите за обновяване на автопарка.

Вчера Общинският съвет одобри всички 11 компонента на проекта за безвъзмездно финансиране, който трябва да бъде внесен в Брюксел през ноември.

Инвестицията за бързите бус-ленти вероятно ще достигне 15 млн. лв., но според изчисленията скоростните коридори ще увеличат пътникопотока до 4500 души в автобус през сутрешните часове. Така дневно ще се возят между 42 000 и 50 000 пътници.

Предвидени са общо 4 бързи и 2 хибридни коридора, но те ще се реализират в дългосрочен план и евентуално чрез евросредствата, които ще се отпускат през следващия програмен период. На този етап консултантите се фокусират върху идеята за скоростна лента от кв. "Владиславово", по булевардите "Трети март", "Сливница", "Христо Ботев" и "Осми приморски полк" до кв. "Бриз". След 2020 г. пък трасето може да се продължи до "Аспарухово". Все още се обмисля дали автобусите да фучат по бул. "Сливница", или по бул. "Владислав Варненчик". В първия случай обаче отсечката ще може да се обслужва и от тролейбуси. При дължина между 14,5 и 15,3 км бързият коридор ще има 33 спирки, разположени на около 450 м една от друга. Сутрин рейсовете ще се движат по него на всеки 3 минути, а през останалото време - на 5 - 7 минути.

Източник: в. Черно море



Още по темата: общо новини по темата: 549
20.09.2024 »
17.09.2024 »
17.09.2024 »
16.09.2024 »
10.09.2024 »
09.09.2024 »
предишна страница [ 1/92 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/varna/Varnenskite-avtobusi-yahvat-burzi-koridori-278202
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.