Необходима е цялостна промяна на модела за решаване на споровете лекар - пациент, каза Станимир Хасърджиев, председател на Националната пациентска организация, цитиран от БТА. В обществото има огромно напрежение след поредните случаи на лекарски грешки, виждаме нетърпимост към бездушието и
хората стават все по-активни, каза Хасърджиев. "Виждаме пълната неспособност на лекарското съсловие да предложи конкретни мерки за поправяне на системата и затова се налага ние да предлагаме решение" - каза той.
НПО е подготвила предложения до министъра на здравеопазването Стефан Константинов и до Комисията по здравеопазването, които да залегнат в Закон за правата и
задълженията на пациента. В него трябва да има ясна процедура за решаване на спорове между лекар и пациент, каза Хасърджиев.
Организацията предлага да се използва опитът на Великобритания или на Германия при контрола над Здравната каса и болниците. НПО предлага да се разширят правомощията на изпълнителна агенция "Медицински одит" за разследване и произнасяне по казуси за лекарски грешки, като към нея се създаде група от представители на обществото. Искаме коренна промяна на системата за съдебно-медицинска експертиза и редовно сертифициране на лекарите. Не може да се разчита само на получената преди години специализация, посочиха участници в пресконференцията. |