Новият ферибот "Варна" потегля с 50 ТИР-а на първия си рейс | ||||||
| ||||||
Имаме достатъчно заявки от страна на автомобилните превозвачи, които ще запълнят целия капацитет на кораба от 900 - 950 линейни метра. Това прави около 50 ТИР-а. Товарите са основно храни, медикаменти и козметика и са предназначени за кавказките републики и Средна Азия, обясни Иван Вълчев. По неговите думи този повишен интерес идва от тежките проблеми, които срещат автомобилните превозвачи на българо-турската граница. Досега тировете с товари за тези страни преминаваха през територията на Турция. Както става в приказката - всяко зло за добро, продължилата няколко дни блокада на българо-турската граница накара превозвачите да търсят алтернатива и те я намериха в българския кораб "Варна", с който нашият оператор "Варнафери"(дружество, в което равни дялове имат БРП и БМФ ) ще се включи във фериботната линия Варна - Кавказ. Припомняме, че той е специализиран както за железопътни, така и за автомобилни превози по море. Идеята е с него да се даде възможност за увеличаване на българския износ по морската линия, който в момента обслужва предимно руските вагони - цистерни с пропан-бутан, за нашия пазар. Рейсът на кораба ни до грузинското пристанище е извънреден и много полезен за бъдещото обслужване на линията Варна - Кавказ. Той дава нагледно доказателство за предимствата на фериботната връзка за автомобилните превози, които традиционно се извършват само по суша, коментира Иван Вълчев. Това, което са смятали да направят с рекламни материали по граничните ни КПП-та, сега превозвачите сами ще разберат. Спестяват си транзитните такси за преминаване през територията на различни страни, разстоянието е по-кратко, пести се гориво, което има сериозен екологичен ефект, няма проблеми с нарушаването на графика и т.н. Все неща, които в този случай нагледно се виждат, допълни шефът на "Фериботно плаване". Екипажът на фериботния кораб "Варна" е от 20 души с капитан к.д.п. Иван Сиркаров. Рейсът до Поти ще продължи две денонощия и половина. На връщане ще вземе товари, които евентуално ще има събрани на грузинското пристанище. |