Интересен казус с бедстващи птици във Варна и региона
Автор: Екип Varna24.bg 11:26 / 06.03.2014Коментари ()1346
©
Природозащитниците от Animal Hope Varna изпратиха до редакцията на Varna24.bg интересен казус с бедстващи птици през последните дни. Ето през какви премеждия са преминали хората в организацията, за да помогнат на птиците:

На 3-ти март - навръх националния празник получихме съобщение за бедстващ лебед, паднал в двора на една селска къща на 15 км от Варна. Понеже е почивен ден и понеже ситуацията беше спешна, тъй като птицата лежеше без да може да помръдне и лесно би станала плячка на хора и животни започнахме да търсим служба или хора, които да реагират бързо. Успяхме да открием само касиерката в зоопарка и управителката на мобилен телефон. Жената беше отзивчива, каза могат да настанят лебеда временно при тях в зоопарка, но трябва да имат протокол за това, който се изготвя от РИОСВ, тъй като спасителният център в Зоопарка не функционира, поради липса на финансиране и адекватна база, която да отговаря на изискванията и чакат вече много време някой да направи нещо по въпроса. Дадоха ни телефон на който да се обадим - 052/634579 - дежурен телефон за такива ситуации. Звъняхме... свободно... Вероятно защото е почивен ден... Времето минаваше, лебеда си стоеше в селото и накрая отидохме и го прибрахме от там, защото скоро щеше да стане тъмно и ... на сутринта можеше да няма нужда от спасяване вече... На следващият вече работен ден сутринта се обадихме отново на този телефон - подадохме информацията и ни казаха, че сигналът е приет. Попитахме - какво се случва сега? - Ще чакате обаждане от колегите. В кое село е птицата - отговорихме че вече не е там, а е прибрана при нас, но трябва да получи помощ, защото няма как да я настаним в клиника или да си я отглеждаме в къщи... Добре, ще ви се обадим. Минаха няколко часа... Помолихме отново Зоопарка и обяснихме, че сме подали сигнал в РИОСВ, който се обработва. Служителите на Зоопарка приеха птицата, настаниха я в самостоятелно ограждение, дадоха й храна и вода и всички заедно зачакахме сигналът да бъде дообработен. Към 14 часа следобяд получихме обаждане. Какво ставало с птицата и къде била сега. Обяснихме, че вече сме я настанили в зоопарка, за да бъде прегледана от ветеринаря там и да получи навременна помощ. ПОСЛЕДВА СКАНДАЛ! ВИЕ ЗНАЕТЕ ЛИ, ЧЕ НАРУШАВАТЕ ЗАКОНА ЗА МЕЖДУВИДОВОТО МНОГООБРАЗИЕ, ВИЕ НЯМАТЕ ПРАВО ДА МЕСТИТЕ ПТИЦАТА, ДА ПРАВИТЕ КАКВОТО И ДА Е С НЕЯ.... А какво трябваше да направим? - Да ни се обадите. - Ние се обадихме, никой не вдигна телефон. Трябваше да се обадите на 112. Какво щяха да направят от 112 остава загадка за нас, защото при последните обаждания за бедстващи животни те са свързвали гражданите с приюта в Каменар, а оттам единствената кола, която отработва сигнали е тази, която събира труповете по улиците... Извинихме се на хората от зоопарка, ако сме им създали проблеми, те казаха че си чакат протокола за настаняване на птицата и всички заедно зачакахме развитието на нещата...
Вчера при разходка край плажа един от нашите администратори се обади, че е забелязал самотен лебед, който се движел трудно по пясъка и отказал храна. Вероятно другите вече са отлетели, вероятно е болен и не може да отлети или е стар... Помолихме я да се обади на въпросния телефон, за да спазим процедурата. Сигналът бил записан. След около час позвънихме за да попитаме как ще бъде отработен сигнала и какво ще се случи с птицата, защото тя все още е там. "Сигналът вече е отработен" - ни отговориха. Бързи са - помислихме... Къде е птицата сега? - Ами там си е. Какво й има? - Нищо, добре си е... Вие на място ли отидохте? - Не. - А как установихте, че птицата е добре, дистанционно ли? - Да, по информация на сигналоподателката птицата е в добър жизнен статус и няма причина да се търси помощ за нея. Интересно... на нас сигналоподателката каза друго... Защо ли се е обадила тогава... Птицата отказва храна и се движи трудно. - Вие отново нарушавате закона, птиците не трябва да се хранят! Вие им давате хляб, а хлябът ги убива. Вие убивате птиците като ги храните с хляб... - Добре... така да е. А какво се случва, ако птицата все пак не е с добър жизнен статус и наистина е пострадала? - Настанява се в спасителния център в Зоопарка, който в момента е затворен, защото бойлерът в зоопарка е гръмнал, но по изключение с наше нареждане могат да приемат животни.
Замълчахме...

Обадихме се отново в зоопарка и отново се извинихме на хората, че ги занимаваме с "нашите" лебеди. Хората не знаеха, че бойлерът им е гръмнал... изненадаха се дори... Казаха, че вече две години чакат някой да направи нещо за да заработи спасителния център, който има нужда от ремонт на базата за настаняване и от финансиране... И че колкото и да искат да помогнат, това им създава пречки и проблеми. Първият лебед е прегледан, бил е малтретиран и е в шок. Не са открити други сериозни поражения по него, но е асоциален и трудно ще се приобщи към питомна среда. Все още е под наблюдение.
Сега остава въпросът - КАКВО ЩЕ СЕ СЛУЧИ С ДРУГАТА ПТИЦА, КОЯТО СПОРЕД ДИСТАНЦИОННИЯТ ПРЕГЛЕД НА ОТГОВАРЯЩИТЕ ЗА ТОВА ЗАКОННО - Е С ДОБЪР ЖИЗНЕН СТАТУС, но според нашите преки наблюдения, птицата има нужда от помощ. Най-малкото защото е сама, по някаква причина не е успяла да отлети, отказва храна и ... очевидно има нужда от помощ!

Каква е реалната помощ, която трябва да оказват от въпросната служба и какъв е редът това да се случи? Всички ли сигнали се отработват дистанционно и ако не, как?
ПИТАМЕ И ВСИЧКИ ВАС - АКО НЯКОЙ ЗНАЕ ЗАКОНЕН И ПРАВИЛЕН НАЧИН ДА ПОМОГНЕМ НА ТАЗИ ПТИЦА И ДРУГИ ПОДОБНИ СЛУЧАИ - МОЛИМ ВИ - СПОДЕЛЕТЕ!
ДОКАТО ВСЕ ОЩЕ ИМА СМИСЪЛ...


https://www.varna24.bg/novini/varna/Interesen-kazus-s-bedstvashti-ptici-vuv-Varna-i-regiona-482277
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.