© Народно дело | | Сериозни дупки са се отворили в асфалта на автомобилния подлез на ул. "Шипка". Някои от тях са с твърде сериозна площ, а дълбочината им всеки ден нараства. Компрометираната част от пътната настилка е около две "кръпки", направени преди време при отстраняване на водопроводна авария.Цялостно преасфалтиране на подлеза не е правено от доста години, припомнят си шофьорите, които минават редовно през натовареното съоръжение. По-запознатите пък разказват как някога в плановете за развитието на инфраструктурата на Варна се е предвиждало да има още един тунел под пешеходния център, успореден на този на "Шипка". Според проектантите той е трябвало да бъде по продължение на "27 юли". В момента обаче за изграждането му не може и да става дума, на първо място защото самото прокопаване е скъпо и сложно заради възможните археологически находки. Такъв проект ще изисква и отчуждаване на частни имоти в центъра, което ще надуе цената му допълнително.
Изровеният почти до основа асфалт в подлеза на ул. "Шипка" обаче не е най-сериозният му проблем. Целият подземен път потъва и това се вижда вече и с просто око. За да се компенсира хлътването, ще се наложи цялостна реконструкция, която ще доведе до рехабилитация на всичко слоеве на улицата. Това има и положителна страна, защото ще даде възможност за основен ремонт на водопровода. ВиК аварии в последните години на няколко пъти доведоха до затваряне на подлеза. Това пък всеки път предизвиква истински хаос в автомобилния трафик в центъра.
Сериозен ремонт на подземната част от ул. "Шипка" не е предвиден в бюджета на общината за тази година. Като се има предвид, че още преди средата на лятото около 80% от средствата за улиците на Варна бяха изхарчени, дори обектът да стане приоритетен, той ще чака финансиране едва през 2015-а. Дотогава шофьорите могат да се надяват единствено на нови аварийни кръпки по амортизирания асфалт, при това само ако се намерят пари за целта.
Източник: в. "Народно дело" |