© Varna24.bg | Новата билетна система във Варна, пусната експериментално по линия 10, извади от равновесие пътничка, която изпрати лют коментар до Varna24.bg.Дали варненци тестват системата или системата тества нервите им, съдете сами от коментара й:
"Вчера се качвам в автобус №10 и както винаги се насочвам към автомата да си взема билетчета /уточнявам - 2бр./, но нали се сещате, че все още не можем да ползваме тази екстра - 2 бр. билетчета да си искаме от автомата, затова трябва да ги изтегля едно по едно. До автомата стоеше човек в пенсионна възраст, навярно отговарящ за автоматите на този етап, защото и предния ден си беше човечеца на пост. За сведение автоматите на 8 януари не работеха и се наложи да си взема билета от кондукторката, но преди да си задействам процедурата го попитах дали днес работи автомата и ми бе отговорено с "Да".
И така... от тук тръгва данданията нашенска, но мисля, че съм си с правото. Пускам системата по правилата. От началото винаги си купувам билета от автомата, просто така - да се науча и предполагам, че съм се научила. Пуснах си левчето, но билетче ЙОК !!! Вътре в автомата стояха си чинно две стари разписки и тогава се задава кондукторката и ми обяснява как да си пусна левчето за втория билет и ми дава нечия разписка за моя си непуснат билет.
Започна една разправия, че системата работи и излиза че аз не съм в правото си, защото я попитах, ако мине контрола, кой ще ме защити? Аз съм си платила с левчето, но на апарата. Тя тогава се врътна и каза, че не отговаряла за автомата. Междувременно въпросния чичка слезе на следващата спирка като чу разправията и мисля, че той трябваше да вземе адекватно решение и да се намеси.
Второто левче автомата си го взе и си ми върна билетче и разписка. И така пътувахме двама с един документ.
Нещо куца. Новата система за градския транспорт не е както трябва.
Да си бяха провели по-добре експериментите преди да се налага да забъркат и пътниците в тая нова система.
Понеже пътувах със сина ми, детето се притесни и поиска да купува още два билета от кондукторката, за да пътуваме спокойно. Никой не ни защитава нас като потребители на услуга. И най-страшното е, че никой от пътниците не се намеси. Гробна тишина си беше, а автобуса си беше почти пълен. Трябва да се вземат мерки да не се стига до подобни ситуации, особено ако се канят скоро да пуснат системата и в целия град", коментира ядосаната жена.
Припомняме, че новата автоматизирана билетна система в градския транспорт на Варна беше пусната на 23 ноември пилотно по линия №10 от общинската транспортна схема.
Линията обслужва трасето от жп гарата до спирка "Хаджи Димитър" - в близост до Първа езикова гимназия. Според разпространената информация пътниците могат да си закупуват стандартен хартиен билет или предплатена карта с електронни билети от машини, монтирани на спирките по линия 10, или в самия автобус. Цената на билетите остава 1 лв., автоматите връщат и ресто.
Хартиеният билет или картата с електронни билети се валидира в специално валидиращо устройство вътре в автобуса. Осигурени са екипи, които помагат на пътниците. Те носят специални баджове и обясняват как става закупуването на билети или карти и валидирането им в автобусите. Картите за пътуване, издадени от "Градски транспорт" ЕАД, остават валидни.
Системата е част от проекта "Интегриран градски транспорт".
Поетапно предстои да бъдат включени и останалите линии, които обслужват града, след приемане на нова транспортна схема и нова тарифна схема, билетите ще могат да се ползват за интервал от време, а пътниците да се прикачват на втори автобус, обясни неотдавна ръководителят на проекта Биляна Якова. |