© | Бившият следовател по разследване на катастрофи Георги Илиев допусна, че задните гуми на катастрофиралия автобус на магистрала "Тракия" са минали върху предното дясно колело на лекия автомобил, който се е ударил в автобуса. Ако имаше само съприкосновение, в никакъв случай автобусът нямаше да бъде изместен в канавката, категоричен е следователят пред bTV.
Автобусът се е движил в своето платно, с разрешена скорост. Автобусът е тежък, а леката кола е около 1 тон, така че лекият автомобил не би могъл да го изтласка, отбеляза Илиев. По думите му експертизата по случая ще отнеме не по-малко от месец и половина – два. Бившият следовател отбеляза, че инцидентът е станал при много благоприятни условия за движения – сух асфалт, със съвършено нов автобус, с отпочинали водачи.
Може би става дума за невнимание или грешка на водачката на лекия автомобил, посочи Илиев. "Не знаем по каква причина водачката на лекия автомобил е допуснала да има съприкосновение с автобуса. Не ни е известно след това съприкосновение какво разстояние е изминал автобусът до падането си и какви са били действията на водача. Не знаем също дали водачът въобще е бил в състояние да управлява след удара", заяви бившият следовател.
Ударът от лекия автомобил е причината за катастрофата с автобуса на магистрала "Тракия", каза управителят на фирмата превозвач Георги Атанасов. Според него фактите са ясни и неоспорими и не може да има интерпретации. Атанасов отхвърли категорично версиите за проблем с автобуса или с неговия шофьор. "Това е злощастен инцидент, няма как да търсим под вола теле", коментира Атанасов. |