България влиза в петте страни от ЕС с най-малко леки коли спрямо населението | ||||||
| ||||||
Увеличението на броя коли в големите градове се дължи по-скоро на миграцията на хората към градовете, отбелязва "Труд". Сред страните от ЕС има само три, в които има спад в броя на регистрираните леки коли през периода от 2013 г. - 2017 г., сочат обявените вчера данни на Евростат. Освен България, това са Франция със спад от 2,6%, и Литва, където намалението е с 25%. Но намалението в Литва се дължи на това, че всички коли без технически преглед или без застраховка “Гражданска отговорност" през 2014 г. бяха дерегистрирани. България изостава и по брой на автомобилите спрямо населението. На първо място по този показател в ЕС е Люксембург, където на 1000 жители има 670 леки коли. На второ място е Италия с 625 автомобила на 1000 жители. Други страни с висок процент на моторизация са Финландия (617 автомобила), Малта (613 автомобила) и Кипър (609 автомобила). България влиза в петте страни от ЕС с най-малко леки коли спрямо населението. У нас има около 390 коли на 1000 жители. По-зле са само в Хърватия, Латвия, Унгария и Румъния. Като северната ни съседка е на последно място само с 261 коли на 1000 жители. В ЕС нарастват колите с алтернативни горива, включително хибриди. През 2017 г. най-голям дял на алтернативните горива при регистрираните нови коли се наблюдава в Полша (8,7%) и Италия (8,2%). Делът на колите с алтернативно гориво зависи от различни стимули, които предлагат правителствата като например данъчни облекчения, субсидии или специфични привилегии, като например достъп до ленти за градския транспорт, безплатен паркинг и др. |