Отговорете на тези въпроси и разберете дали сте пристрастени към онлайн пазаруването | ||||||
| ||||||
Въпреки че не е официално описано в "Диагностичния и статистически наръчник за психични разстройства" (ДСН), се предполага, че натрапчивото пазаруване, известно също като компулсивно разстройство в пазаруването, е или вид разстройство на импулсния контрол, поведенческа пристрастеност, или че е свързано с обсесивно-компулсивното разстройство (ОКР). То е познато на специалистите от десетилетия, но в ерата на интернета придоби наистина нови мащаби. Днес т.нар. натрапчиво пазаруване засяга всеки 20-и човек. Пристрастените натрупват покупки, крият се. Това се отразява на психиката им, стават по-неспокойни, могат да се депресират, обясниха учените. Затова обсесивното пазаруване в интернет трябва да бъде признато официално за заболяване. Характеристиките на натрапчивото пазаруване включват: -Пазаруването на ненужни артикули. -Прекарване на много време в проучване на търсени стоки и/или пазаруване на ненужни такива. -Трудност в противопоставянето на покупката на ненужни предмети. -Финансови затруднения, поради неконтролируемо пазаруване. -Проблеми на работното място, в училище или вкъщи в резултат на неконтролируемото пазаруване. Притежавате ли ги? |