На път за морето след по-малко от 20 километра с магистрална скорост след Шумен трафикът се отклонява вдясно и излиза точно покрай Нови пазар, по стария път за Варна. Още в началото на април на трасето влязоха машини на "Автомагистрали Черно море", но два месеца по-късно от компанията започнаха да се усукват, че нямат пари и спират работа, докато не си получат взиманията от 2008 г. - 10,8 милиона лева по сметки на дружеството за ремонт на пътя до Каолиново. "Автомагистрали" направили ремонта с устна договорка по времето на кабинета "Станишев", а се оказало, че осигурени средства за него няма.
Така в началото на юни т. г. фирмата се опита да рекетира АПИ и се разшумя за възможна стачка на персонала и спиране на работата по "Хемус". От агенцията тогава реагираха светкавично с готовност да изкарат изпълнителя от пътя и да го заместят с друга фирма и шуменската компания продължи да работи. Разбира се, че като възложител не съм доволен. Някой от вас доволен ли е от това, което става тук? Продължавам да смятам, че фирмата с този ремонт цели някакви други неща, цели да вземе едно старо плащане, което им е обещано от други, т. е. да реши един техен минал проблем" - коментира при инспекцията си в петък шефът на АПИ Божидар Йотов. Йотов заплаши в прав текст да отнеме поръчката на "Автомагистрали", тъй като не било нормално пътуващите за морето да търпят това състояние на пътя. Междувременно от думите му стана ясно, че от "Автомагистрали Черно море" взели парите, но не свършили работата. Дружеството е получило авансово веднъж 350 хиляди лв. и втори път 420 хиляди лв. само и само да свърши реконструкцията в срок. Общата стойност на ремонта е за 1,8 милиона лева. Шуменската пътна фирма взе ремонта без конкурс по програма "Текущ ремонт и поддържане". Представител на ръководството на фирмата не дойде при инспекцията на Йотов и той трябваше да разговаря със служител на ниво ръководител на обект. В най-добрия случай затрудненията по "Хемус" ще останат до края на юли, стана ясно по време на проверката.
Източник: в. "Монитор"