© Varna24.bg | | Летището в Бургас ще помага на туризма в Североизточна България | Със затварянето на летище Варна реално туризмът в Североизточна България в момента е обречен и трябва да разчитаме на летищата в Констанца, Букурещ и Бургас. Това каза пред журналисти изпълнителният директор на "Албена" АД Красимир Станев. Той адмирира и определи като "изключително правилно" решението на правителството за превръщането на военното летище в Балчик в гражданско.В момента заради това, че няма в близост до комплекса работещо летище Албена ще затвори последните работещи хотели на 6 ноември, вместо на 10 декември.
Пред журналисти Станев отчете като добър отминалия летен сезон и заяви, че Албена отчита 6 % повече туристи, спрямо 2010 г., но с около 5 до 10 на сто по-малка печалба. "Това се дължи на повишената издръжка - платили сме по-високи вноски за ДДС, с 1.5 млн. лв. или между 18-20 на сто нарасна и фонд работна заплата. Три години не бяхме увеличавали заплатите, както и на по-високата туристическа такса".
На въпрос как ще коментира 8-процентните вноски за осигуровки в туризма, Станев заяви: "Бизнесът не е доволен от това, но за мен е по-важно данъците и осигуровките в България да се плащат от всички". Той заяви, че и залято 2012 курортът ще разчита на основните си и тази година туристи - германци, руснаци, поляци, скандинавци, българи и румънци. "Сключихме договори със западни туроператори за лято 2012 на по-високи цени от 2 до 6 %. Оказа се тази година, че имаме ръст в записвания от немски туроператори, но дойдоха вместо германци - българи и румънци, заради по-приемливата цена" - каза Станев. За българските туристи комплексът ще увеличи цената на услугите си от 1 до 3-4 %, добави още изпълнителният директор на дружеството. В условията на криза почти нулева по думите му е инвестиционната програма на компанията, като тя възлиза на около 1.5-2 млн. лв., с които ще се направи реконструкция основно на два ресторанта. Станев изтъкна, че в условия на икономическа криза и стагнация в курорта са заложили на качество на услугата и култура на обслужване, за които той по шестобалната система даде оценка пет минус.
Източник: в. "Стандарт" |