© Varna24.bg | | Руски турист се жалвал в Комисията за защита на потребителите /КЗП/ за скъсана на второто обличане тениска. Това е бил един от първите сигнали във временната приемна на КЗП в Златни пясъци, съобщи Илиян Станоев - шеф на комисията за Варна.От КЗП не са успели да определят точната причина за скъсването на дрехата, но в крайна сметка се е стигнало до споразумение между клиента и продавача тениската да бъде заменена с нова.
Чуждите туристи много добре си знаят правата и си ги търсят най-вече от съответния туроператор. Жалби до родната Комисия за защита на потребителите се подават по-рядко, основно за нарушени потребителски права извън пакета, платен на туроператорската фирма, посочи Станоев.
Друг летовник се жалвал от качеството на храната в хотел тип "ол инклузив" в курортните комплекси край Варна. Храната не отговаряла на очакванията и платеното от туриста. В хотела била извършена проверка на КЗП съвместно с екип на Агенцията за безопасност на храните. В резултат се е стигнало до споразумение между летовника, туроператора и хотела за отбив от първоначално платената цена.
От 15 до 30 юни във временните приемни на КЗП във Варна и Златни пясъци са постъпили общо 7 сигнала. Потребители са сигнализирали за некатегоризирани заведения за хранене и развлечения, за платена тоалетна в такова заведение и неосигурен достъп до безплатната зона на плажа. За последния случай сигнализирал дългогодишен посетител на плажна ивица край Варна. Тази зима концесионерът там сменил мястото на свободната зона. Летовникът останал с впечетлението, че има нередност, каквато не била установена.
Близо 60 % ръст на жалбите за първата половина на годината, в сравнение със същия период на миналата година отчитат в регионалната дирекция на КЗП. Това означава, че българинът все по-често търси своите права. Има хора, които казват "Не ми се занимава". Оставайки този проблем така, той се задълбочава, а некоректният търговец си казва "Номерът минава", коментира Илиян Станоев.
Временните приемни на Комисията за защита на потребителите по морето ще работят до края на активния летен сезон. В тях туристите могат да подават сигнали и жалби за нередности в хотелите и заведенията за хранене и развлечения, чиито услуги ползват по време на почивката си.
Две от приемните са във Варна и курорта Златни пясъци.
Варна, ул."Бдин" № 14 А, тел. 052 603 778 и работно време от 9 до 17.30 часа
Златни пясъци, Административна сграда на "Златни пясъци" АД, ет.2, стая 200
тел.052 35 62 17 и работно време от 10 до 12.30 часа.
Източник: Дарик |