
ЗАРЕЖДАНЕ...
ДАБДП да публикува доклад, посочващ като рискова отсечката, където загина Сияна | ||||||
| ||||||
Институтът за пътна безопасност призова с отворено писмо премиера Росен Желязков да нареди на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) да публикува своя доклад, с който е предупредила за риск от катастрофи в участъка, където загина Сияна. ИПБ настоява да стане ясно на кои институции е предоставен доклада, какви мерки са предприети и за кои отсечки? Ето какво показва диколадаът: На 04.04.2025 година по БТВ председателят на ДАБДП г-жа Малина Крумова съобщи, че преди не е правена нарочна проверка на въпросната отсечка, но по повод инцидента е извършена такава като до дни се очакват резултати. Също така каза, че в доклада на агенцията за 2023 г. конкретната отсечка от път I-3 е идентифицирана като "участък с повишена аварийност“ на база на статистиката за ПТП. След инцидента се разбра, че МВР, Община, НПО-та и граждани са подавали сигнали за въпросния участък. Сигналите са подавани до АПИ и тя не е предприела мерки. На 08.04.2025 г. по БНТ Крумова повтаря същото за доклада като заявява следното: "Ако му бяха обърнали внимание, най-вероятно трагичният случай нямаше да се случи". ДАБДП е пряко подчинена на министър-председателя с цел указанията за управление на безопасната пътна инфраструктура да се изпълняват незабавно. МВР обяви, че през 2024 година са подали над 13 000 сигнала за лоши пътища. Над 50 000 сигнали са подадени и от организации и граждани. Това прави средно на ден над 150 сигнала за лоши пътища. Обработката, оценяването им и насочването на ресурси за гарантиране на безопасността на пътната инфраструктура изисква централизирана информационна система, каквато ДАБДП трябваше да създаде още през 2019 година, както и цялостна оценка за риска от ПТП в изпълнение на Директива 2019/1936. Според председателя на агенцията 96% от катастрофите се дължат на грешки на водача, но не се стигало до заключение какво е предизвикало тези грешки и да се потърси превенция в бъдеще. По оценка г-жа Крумова пред БНТ, инициираната от Вас среща е "показала нещо, което е липсвало през последните години. От създаването на Агенцията по безопасност на пътищата през 2019 след случая в Своге, институциите са започнали да мислят за пътната безопасност.“ Тези изводи на председателя на ДАБДП са меко казано притеснителни. Те поставят редица въпроси относно дейността на агенция, нейната ефективност, какъв обем работа е извършена за над 6 години и какъв принос има за пътната безопасност. Припомняме, че през 2018 година край град Своге загинаха 20 души след пътнотранспортно произшествие, заради което трима министри бяха отстранени. Преди катастрофата са подавани десетки сигнали, че пътят е опасен. Тогава по идея на Института за пътна безопасност бе създадена Държавна агенция за безопасност на движението по пътищата (ДАБДП). Целта бе да се спре с междуинституционалното прехвърляне на отговорности, а министър-председателят да има инструмент за управление и намаляване на риска от ПТП и да извършва мониторинг на състоянието на безопасността на пътищата ни. Категорично заявяваме, че ДАБДП се държи като неправителствена организация с нестопанска цел, а не като държавна институция отговорна за състоянието на безопасността на движението по пътищата. Като инициатори за нейното създаване се обръщаме към всички политически партии да вземат отношение за промяна на състава и структурата на ДАБДП или да бъде закрита. Никой не се нуждае от още една паразитна структура. |
Още по темата: | общо новини по темата: 87 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/15 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg